Discusfoder

#1 - 27 oktober 2005 18:21
[font=Comic Sans MS][size=4]Hallå hallå![/size][/font]
[font=Comic Sans MS][size=4][/size][/font]
[font=Comic Sans MS][size=4]Det var så länge sedan jag gjorde eget discusfoder, så måste ha hjälp.[/size][/font]
[font=Comic Sans MS][size=4]Är det tvunget att vara oxhjärta i? Mitt i frysen hade blivit dåligt så det gick ej att använda.[/size][/font]
[font=Comic Sans MS][size=4]Det här är vad jag har:[/size][/font]
[font=Comic Sans MS][size=4]Ärtor[/size][/font]
[font=Comic Sans MS][size=4]spenat[/size][/font]
[font=Comic Sans MS][size=4]räkor[/size][/font]
[font=Comic Sans MS][size=4]vit fisk[/size][/font]
[font=Comic Sans MS][size=4]spirulina eller askorbin?[/size][/font]
[font=Comic Sans MS][size=4]Hoppas på snabbt svar...jag håller på å mosar för fullt[/size][/font]
[font=Comic Sans MS][size=4]trevlig kväller............:) [/size][/font]
#2 - 27 oktober 2005 18:43
jag gjorde en räkmix till mina diskus och den bestog av det här: spenat ärtor och räker sen när man mixat det och det är nästan klart slänger man i ett helt rått ägg! det blie väldigt lyckat diskusarna tycker om det nästa gång jag gör det ska jag nog ha i mer räkor=)
#3 - 27 oktober 2005 18:54
tackar tackar...för snabbt svar
#4 - 27 oktober 2005 19:55
[QUOTE=Tom_N]jag gjorde en räkmix till mina diskus och den bestog av det här: spenat ärtor och räker sen när man mixat det och det är nästan klart slänger man i ett helt rått ägg! det blie väldigt lyckat diskusarna tycker om det nästa gång jag gör det ska jag nog ha i mer räkor=)[/QUOTE]

skitar de inte ner väldigt me ägget?
#5 - 27 oktober 2005 21:26
[font=Comic Sans MS][color=blue]Göra eget diskuskäk när man har kalaskäk att tillgå för 50 spänn halvkilot som varar ett par månader är ju inget för mig kan jag meddela.:p [/color][/font]

[font=Comic Sans MS][color=blue]Testa och gjorde egen oxhjärtemix en gång på 90-talet men fy fan som köket såg ut och man hade ju flera timmar att förpacka och mecka efteråt.:mad: [/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=blue][/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=blue]Nä tack.....köper numera Stendkers Diskusmix som mina diskus och även dom andra fiskarna älskar.:D[/color][/font]
#6 - 27 oktober 2005 22:37
[QUOTE=drd][font=Comic Sans MS][color=blue]Göra eget diskuskäk när man har kalaskäk att tillgå för 50 spänn halvkilot som varar ett par månader är ju inget för mig kan jag meddela.:p [/color][/font]

[font=Comic Sans MS][color=blue]Testa och gjorde egen oxhjärtemix en gång på 90-talet men fy fan som köket såg ut och man hade ju flera timmar att förpacka och mecka efteråt.:mad: [/color][/font]

[font=Comic Sans MS][color=blue]Nä tack.....köper numera Stendkers Diskusmix som mina diskus och även dom andra fiskarna älskar.:D[/color][/font][/QUOTE]

du har tur som inte bor här uppe... har aldrig set nå sånt i nån affär här upp varken pite eller lule... här kostar 100g 50kr :( (fina fiskens)
#7 - 28 oktober 2005 06:45
GWAH?!? *sätter morgon kaffet i halsen*
Här i Örebro kostar en förpk Finafisken oxhjärta 25kr.
#8 - 28 oktober 2005 14:53
Drd: Å va billigt.....Får man fråga var du köper????

Självklart skulle jag skita i å göra eget om det var så billigt...men här kostar fina fisken 100 g 25:-. Men det e klart...mat ska de ju ha ...så det är bara att betala å se glad ut.

Annons