[QUOTE=Stew][QUOTE=lennart wiklund][QUOTE=Stew]*Dag 5*
Har bytt 50% vatten och kompenserat vattenbytet med mera medocin.
Allt ser ut att gå bra. Dock så äter inte de 2 fiskarna som verkar ha blivit drabbade. Hoppas de kommer igång snart...
Tänkte komplettera med ett par nya fiskar. 3 till tror jag. Har ju bara 5 nu, vilket är ett klent stim. Hur länge tycker ni att jag ska vänta innan jag köper dem?[/QUOTE]
Tycker absolut du bör vänta tills allt stabiliserat sig.
När alla äter och mår bra,dvs jag skulle nog vänta 14 dagar efter att allt är normalt,kan ju ligga smitta kvar i baljan...
lennart[/QUOTE]
Jo. Men flagelater smittar väl inte? Det är väl ett tillstånd som uppkommer individuellt?
Håller med. Lika bra att vänta. Får spara lite mer pengar istället :) OCh köpa storleken större direkt. 10 cm kanske.
Tycker iofs att blue diamonen ser lite sämmre ut igen... :( Suck. Han vill inte äta...[/QUOTE]
HMM,jag hade en Bd hona som var säkert 5-6år,fick överta henne.Hon vart oxå dålig samt trillade av pinnen...
Jo,de e nog bättre att köpa större discus.Jag fick hem 8st checkerboard pidgeon från Amazondiscus i karlstad för en vecka sedan.Dessa är mellan 5-7cm ca.Jag har dessa i ett 200l kar,jag byter ca 20-30l vatten dagligen nu åt dessa,samt slamsuger botten på överbliven mat varje dag.De är otroligt vackra.oranga med röd/svarta fenor+vita prickar.MEN vilket pyssel,första nätterna gick jagNATTSKIFT.
Tror det är en fåra i golvet mellan sängen och akvariet...
Tror snart jag inte har tid att arbeta.
lennart