Skall köpa Discusar för första gången i mitt liv:)Och nu har jag en fundering: Jag har länge varit sugen på Ormhuvudsfisk, närmare bestämt Channa Bleheri...är det någonting som kan gå med Scalarer och Discusar?
Tacksam för svar.
Baf2 skrev:Diskus och kardinaltetra är en mkt finare blandning!(:
Amaro skrev:nää vänta nu. Channa bleheri kan du, ha med det mesta och då menar jag verkligen det mesta så länge de andra fiskarna inte får plats i mun på den så petar den inte ens på dem.
Det är bland de fredligaste av channa arterna, väldigt lugn och vacker fisk. Den blandningen skulle funka helt utmärkt. Står att den ska bli ca 20cm men den stannar oftast vid 14-15cm.
Du skulle startat denna tråd i en annan topic
kaj.p skrev:Tror tyvärr inte dina diskus blir så gamla ihop med Channor. Helt olika typer av fisk med olika krav.
ida72 skrev:Vilken topic skulle jag har startat den här tråden då?? Jag skulle vilja hitta den tråden.
Nitra98 skrev:"Mix fisk tråden" till exempel. ;)
Jag tror nog det funkar jättebra med Channa bleheri i 300 liter, vet dock inte vilka som kan passa ihop med dem...Personligen skulle jag inte ha några andra fiskar ihop med dem alls då de inte riktigt kommer till sin rätt då.