discus neontetror?

#1 - 26 september 2004 16:38
Kan jag ta i mina 5neontetror till mitt nya kar, 370l med 6 halvstora heckeldiscus?
#2 - 26 september 2004 17:17
Ja det kan du väl.
Diskusarna behöver väl levande foder emellanåt...
#3 - 26 september 2004 17:28
hehe ja diskus gillar neoner! frågan är ju bara om du vill ha neonerna kvar?
/k
#4 - 26 september 2004 20:34
jag har haft diskus o kardinaler till sammans utan problem förut. fast kardinaler är ju lite större.
#5 - 26 september 2004 20:49
Japp nu vet jag att det inte funkar.Testade nyss och det blev ju fart på discusarna. Fick plocka upp dom igen. Får springa till akvarieaffären imorgon och se vad som kan passa bättre.
#6 - 26 september 2004 20:50
Neontetror blir mat åt Discus...kanske även kardinaltetror. jag har dock haft Kardinaltetror tillsammans med Discus, men då var de stora...tetrorna alltså.
#7 - 27 september 2004 12:24
har haft diskus på ca 17cm med kardinaltetror på ca 1.5-3cm. funkar bra sen så brukar iför sig diskusarna kunna ta gammla fast det gör inget tycker ja. ofta brukar diskusarna bli väldigt nyfikna o biter gärna lite i dom ibörjan (dom dom biter i dör oftast) fast sen så bryr dom sig inte om varandra.

en annan bra sak med kardinaltetror dom funkar perfekt som weekend foder åt diskusarna.

ja var borta 4 veckor under sommarn ingen matade diskusarna förutom två foderautomater med torrfoder (som dom äter med god aptit) men ja tänkte att om det händer något med foderautomaterna så slänger ja ner några kardinaler ( ca 20st till tre diskus) mycket riktigt så hade det blivigt något knas med automaterna så att dom inte fick nog med mat. Då hade kardinalerna gått åt mängden var rätt lagom också för det fanns två kvar i livet.

ja tycker det är bättre att kardinalerna går åt än att diskusarna dör det blir billigare så. fast det är en smak sak.

Annons