Discus missfärgad?

#1 - 20 juli 2008 17:32
Hej, sitter med en hel del discusar, fick hem 2 st vuxna nyligen. Men de är mest ointresserade av min mat, men bara de senaste dygnen, har märkt att den mindre av de två nya också har mörknat i färgen, som om den är på väg att bli sjuk/döende på något sätt.

Vad ska jag göra? Har provat med discusfoder, både torrt och fruset. Ska jag prova räkmix eller mygglarver?

Hjälp uppskattas!
#2 - 20 juli 2008 17:34
Står den för sig själv i ett hörn?
#3 - 20 juli 2008 18:18
Kan säga att när det vankas mat så sticker den självmant och skiter i maten, den blir inte utmobbad eller nånting, det råder just nu ingen rangordning bland, vad jag kan se.

Vad kan vara fel?
#4 - 20 juli 2008 22:04
Hur många diskusar har du i karet och vilken storlek på dem?
Temperatur?
Har du sett om den skiter vitt?
#5 - 21 juli 2008 09:02
Har just nu 5 st discus, varav 3 är ungdjur, ca: 30 grader i akvariet, har inte sett om den skiter vitt ännu :(

Ska hålla koll på den under dagen, den har fått tillbaka sitt mönster och ljusnat, men ska ändå hålla koll på den, för att vara säker.
#6 - 21 juli 2008 09:46
Du borde kompletera gruppen till åtminstånde 7 stycken, då när man har för få och även bland ungdjur med vuxna finns det risk att dom blir mobbade och skiter i allt tills de dör..

Vad du kan göra är att sätta den ensamma i karantän med lite salt utan jod i, för att försöka få den att käka lite

Annons