mh22gw skrev:Jag har ett 720L (200*60*60) jag har Scalarer, Sydamerikansk Silverhaj, Svärdbärare, Praktbarber, Öronål, Leopardpleco L001 och Guld-, Marmorgurami. Det är totalt cirka 30 fiskar. Kan jag ha någonDiscus i detta karet? I så fall vilken skulle jag kunna ha? Har aldrig haft Discus innan.
mh22gw skrev:Nä, jag testar inte. Ville bara ha reda på om det funkade. Är så fruktansvärt sugen på Discus, de är ju så grymt fina. Det får väl bli ett kar till längre fram istället.
Micke_A skrev:Jag har ett discuspar med bland annat ett scalarepar, tre halvvuxna tuppkamsciklider, stänktetror, kejsartetror, och diverse malar, och det funkar bra, de äter bra, och leker typ en gång i veckan :p
Albinfiskare skrev:tar du hand om ynglen o säljer dem sen då?
Micke_A skrev:Eftersom det är ett sällskapsakvarium så blir det inget, och jag är tveksam till att deras yngelvård är på topp. De har kommit så långt att ynglen börjat simma lite, se´n har de försvunnit fort. Scalarerna har klarat sina frisimmande yngel i några dagar. Som sagt, tetror och ciklidyngel är ingen bra kombination :p
danneregner skrev:lågt ph. skicka upp tempen till 30 grader och sen ett stort vattenbyte som får ner tempen till 24-25 grader. så har du lek
Albinfiskare skrev:aha oki, har sj tänkt lite på att ha discus i mitt 240L kar när jag fått rätt på vattenvärdena (spec pH) och om de skulle vilja yngla av sig, tänkte jag att man kanske kunde tjäna ngn slant :p
C.Ciklid skrev:Hehehe.. om det vore så lätt skulle alla som hade diskus ha lek titt som tätt..
//Camilla
C.Ciklid skrev:Hehehe.. om det vore så lätt skulle alla som hade diskus ha lek titt som tätt..
//Camilla