discus "flagar"

#1 - 28 september 2011 14:27
hej haft mina discusar i snart en vecka och såg idag att det ser ut som att en av dom flagar som vi kan göra när vi bränt oss. ser även ut som att den har en vit/ljus hinna över kroppen.

någon som vet vad detta kan vara?
#2 - 28 september 2011 14:30
vattenvärden? hur är de annars? äter som de ska etc?
#3 - 28 september 2011 15:29
vattenvärden vet ja inte har inte köpt någe o mäta med, några tips på sånt kanske? äter gör dom 1 ibland 2 gånger/dag kör med oxhjärta och lite flingor ibland.
#4 - 28 september 2011 16:24
ekklad skrev:
hej haft mina discusar i snart en vecka och såg idag att det ser ut som att en av dom flagar som vi kan göra när vi bränt oss. ser även ut som att den har en vit/ljus hinna över kroppen.

någon som vet vad detta kan vara?

Kan du ta lite bilder kanske:).
Det kan hända ibland när diskusar fraktas, att dom släpper lite slemhud. Såg dom ut på det här sättet från dag ett?

//Inger
#5 - 28 september 2011 17:04
gullefjun skrev:
Kan du ta lite bilder kanske:).

Det kan hända ibland när diskusar fraktas, att dom släpper lite slemhud. Såg dom ut på det här sättet från dag ett?

//Inger

nej det va i dag när ja tände upp akvariet. har haft dom en vecka snart så pga frakt borde det inte vara
#6 - 28 september 2011 17:31
ekklad skrev:
nej det va i dag när ja tände upp akvariet. har haft dom en vecka snart så pga frakt borde det inte vara

Kan du lägga ut någon bild - annars kan det blir svårt. Förhoppningsvis läser Kaj - eller någon som är kunnigare än mig ang. diskus ditt inlägg:).
#7 - 28 september 2011 18:53
har ingen bättre kamera men ska prova så får vi se om de syns :)
#8 - 29 september 2011 17:11
nu har flagandet försvunnit men nu har alla discusar ja har fått typ som en vit hinna över kroppen. har slängt i en till doppvärmare för att få upp tempen till 30 grader för den ja har nu orkar max 27 tydligen, är dock märkt upp till 34. ser ingen skillnad på någon av dom andra fiskarna.

ska även prova o hälla över en del vatten från mitt andra akvarium som har varit igång i 6 månader, kanske kan vara pga att det inte har varit igång tillräckligt länge?
#9 - 2 oktober 2011 11:09
här är några bilder, tyvär så kan får ja inga bättre än dessa men man ser lite vad jag menar iaf
http://s1212.photobucket.com/albums/cc441/ekklad/?action=view&current=SDC12320.jpg

Annons