<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
Själv köpte jag ett kit från hjortgatans.
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Det verkar som om de dyrare reducerarna med två manometrar rekommenderas starkt. Har du den varianten?
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>När det gäller tub så köpte jag en ombyggd kolsyresläckare från en brandskyddsfirma i Tyresö. 2-3 kg fylld och klar för 300 kr har jag för mig.
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Låter ju klart överkomligt. För min del är lite av problemet det estetiska. En "skitig" och sliten gammal tub är inte så lockande på parketten.
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
Jag har aldrig hört min magnetventil, så jag antar att den inte låter särskilt mycket.
Märke? Men det låter bra.
Se till att du har hållbar slang mellan tuben och reaktorn. Min silikonslang har pajat två gånger.
Men om inte silikonslang håller, vad ska man då ta till?
Vad hände med slangen? Sönderfrätt?
Jag har även silikonslang till den metanoldrivna bilen och jag antar att det är samma sort slang och diameter.
Bägge gångerna var jag hemma så det blev max 20 liter vatten på golvet, sannolikt beror detta på backventilen. Den jag fick med från Sera(?) var trasig redan från start. Jag har inte brytt mig om att reklamera eftersom hela ventilen ångade kvalitet i paritet med leksakerna i ett kinderägg. Jag har stängt ner min co2 i väntan på att jag hittar en backventil jag vågar köra med.
Jag har sett att flera bubbelräknare har inbyggd backventil. Det kanske är en bra lösning? Eftersom de är delvis vattenfyllda vet tillverkaren att de måste göras ordentligt.
http://www.aqua-medic.de/cgi-bin/php/display_product.php3?cat_id=12&lang=en
http://www.ab-aqualine.de/eng/produkte/co2/co2counter.htm
/Micke