Din musiksmak?

#1 - 18 maj 2007 00:50
ja, vad gillar du? Vad lyssnar du på när du surfar runt på zoopet och andra fisk relaterade hemsidor:).

I mina hörlurar hörs det mest In Flames, och ibland kör jag någon hiphop låt.
#2 - 18 maj 2007 01:24
In Flames, Chimaira, The haunted, S.o.a.d, Pantera, Slayer, Slipknot, Silverchair, Johnny Cash, Elvis, Mudvayne, Nirvana, Hatebreed, Guano Apes, Godsmack, Dismember, Disturbed, Audioslave, Snow Patrol, Alice in Chains... mfl mfl..

men framförallt lyssnar jag groteskt mycket på DANZIG!!!
ni som inte hört nåt me honom så borde ni omedelbart ladda ner eller ännu hellre köpa alla hans skivor, bra från första sekund till sista!!
#3 - 18 maj 2007 03:39
Iron Maiden, DIO, Judas Priest, Helloween, Rammstein, Ozzy, In Flames, Gamma Ray och en massa annat, bl.a 2 band som en bekant startat - Nemura och Daemon (Black Metal)
Men ja, annars så kan jag lyssna på det mesta också :)
#4 - 18 maj 2007 09:06
Orka inte skriva allt,men de e först och främst techno/trance/dance :) sen före kommer de väl en å annan metal/rock låt.....ha lite blandad smak:)
#5 - 18 maj 2007 17:18
Just nu: MixMegapol/RadioCity... fredagkvällarna mellan 18-21 kör dom CityRewind vilket innebär en massa bra "party" musik från 80-90 talet.
Blir bara så himla "fest [:-36] sugen"!

I vanliga fall har jag oftast bara tv:n igång... perfekt placerad så man kan hålla koll på tv-programmen samtidigt som man inte missar nåt på datorn ;) !
#6 - 18 maj 2007 18:14
Tja, nicket säger väl en del...
#7 - 18 maj 2007 18:34
tja 50-60 rocken roll
mvh janne
#8 - 18 maj 2007 19:05
Hmm.. jag är allätare innom musiken utom opera, dansband.. hmm.. och inte värst så mycket western.
Här är vad mitt musiköra lyssnar på.
50-60-tal (främst i jänkarn så klart)
Hårdrock (Metallica, Guns n' roses, Linkin park m.f)
Keneth and the knutters, Eddie M., Björn R., In Benny We Thrust... tja.. dessa är ju en självklarhet i jänket med ;)

Hmm.. Celtic Cirkel-skivorna är min avslappningsmusik...

//Camilla
#9 - 18 maj 2007 19:15
Jag brukar lyssna på musik ;)

Den mesta musiken, svårt att säga någon stil för att det finns alltid någon låt man kan gilla någonstans ifrån.
#10 - 18 maj 2007 20:24
ja lyssnar mycket på green day, sum 41, dia psalma, ebba grön, imperiet, thåström, offspring,kent, johnny cach, nirvana, meatloaf, aerosmith, antiflag, Bad religion, blink 182, coldplay, de lillos, dropkick murphys och millencolin bland annat.
mycket skatepunk blir det under sommaren i alla fall.
#11 - 18 maj 2007 21:33
musiksmak

Får nog kalla mig för allätare ,men musik när den är som allra bäst framförs av U2 & Coldplay.Men även gammal symfonisk rock Yes Genesis Pink Floyd Marillion,lyssnar jag ofta på.
#12 - 18 maj 2007 22:16
Här kan man se mina lyssningvanor i realtid samt topplistor på artister, låter etc... very nice.
Har allt kopplat till mina Squeezeboxar samt alla program i datorn som jag spelar musik med.
http://www.last.fm/user/SatanicT/
#13 - 18 maj 2007 22:50
Martin.M skrev:
Här kan man se mina lyssningvanor i realtid samt topplistor på artister, låter etc... very nice.

Har allt kopplat till mina Squeezeboxar samt alla program i datorn som jag spelar musik med.

http://www.last.fm/user/SatanicT/

fräck sida:)
#14 - 18 maj 2007 22:51
Ja den är smidig, och har man ingen egen musik kan man lyssna på vilken genre som helst där!
#15 - 19 maj 2007 20:01
Det mesta utom dansband och opera.
Dock är det väl mest rock , punk , reagge , Oi! och Svensk hiphop
#16 - 19 maj 2007 20:08
Oneway skrev:
Det mesta utom dansband och opera.

Dock är det väl mest rock , punk , reagge , Oi! och Svensk hiphop

svenska hiphopp??? det är ju fan värre än dansband och opera.. tycker faktiskt att det är jävligt pinsamt att lyssna på svenskar som försöker sig på att rappa eller sjunga hiphopp.

kan vi inte försöka göra nåt som vi kan i stället för att försöka härma våra häfitiga amerikaner som grannar???
Guest
#17 - 20 maj 2007 00:05
svenska hiphopp??? det är ju fan värre än dansband och opera.. tycker faktiskt att det är jävligt pinsamt att lyssna på svenskar som försöker sig på att rappa eller sjunga hiphopp.

kan vi inte försöka göra nåt som vi kan i stället för att försöka härma våra häfitiga amerikaner som grannar???

mjo men varför egentligen utöva musik för alla amerikaner har ju artister i alla stilar;)

Amerikanerna suger för det mesta i musik men det finns undantag Disturbed är väl jänkare.

Min smak Heavy metal blandat med lite punk speciellt trallpunk och en ytterst liten nypa techno.
#18 - 20 maj 2007 15:20
det är vell lite blandat nu, men det är mest slipknot, rammstein, scooter och H.I.M....
#19 - 20 maj 2007 15:45
Lyssnar på Nightwish, Iron Maiden, In flames, Helloween, och en hel del annat.
#20 - 20 maj 2007 15:50
lyssnar mest på techno/trance/dance...ibland slinker linkin park in :p...men jag lyssnar på mest på techno osv.
FredrikW
#21 - 20 maj 2007 16:32
Gammal hårdrock som tex AC/DC, bästa bandet enligt mig.

Men mest spelas det metal.

Cannibal Corpse, Nile, Immortal mm.
#22 - 20 maj 2007 16:34
techno.. ju fler bpm desto roligare(!), salsa, orientalisk musik, rai, punk, 70-90-tals rock, klassiskt, opera, Norah Jones, Sade, Eurythmics, U2, Depeche, blues, funk.. osv

Lättare att säga vad jag inte lyssnar på tror jag: improvisationsjazz (musikonani - bara roligt för den som utför det), värsta sortens kommersiell smörpop/RnB - hitlåt modell 1A utan rytm eller duktig vokalist, dansband (om jag inte får dansa), all metal som bara låter "brööööööl".. hmm.. experimentell musik...

Sammantaget är jag nog en sucker för rytm(dansa, dansa, dansa!), vackra melodier eller en härlig röst.
#23 - 20 maj 2007 16:35
Här hemma blandas det friskt, allt från metal till synth.
#24 - 20 maj 2007 17:51
ja lyssnar mycket på green day, sum 41, dia psalma, ebba grön, imperiet, thåström, offspring,kent, johnny cach, nirvana, meatloaf, aerosmith, antiflag, Bad religion, blink 182, coldplay, de lillos, dropkick murphys och millencolin bland annat.

+ Anonymous?
#25 - 20 maj 2007 19:40
ja lyssnar mycket på green day, sum 41, offspring, blink 182,

Liknande här, skatepunk for life, man blir så jävla glad av den sortens musik. Men man måste passa sig, punkpolisen lurar överallt:
"de e inte punk, bara larvig och omogen musik"

Jag tycker det är skön musik

Simple plan, reliant K, the Killers, bowling for soup, yellowcard, m.m. m.m.
#26 - 20 maj 2007 20:21
#27 - 20 maj 2007 20:33
vance skrev:
Liknande här, skatepunk for life, man blir så jävla glad av den sortens musik. Men man måste passa sig, punkpolisen lurar överallt:

"de e inte punk, bara larvig och omogen musik"

Jag tycker det är skön musik

Simple plan, reliant K, the Killers, bowling for soup, yellowcard, m.m. m.m.

hehe ja punkpoliserna ska man passa sig för :)

håller med, j-vligt skön musik e de, glömde skriva att ja lyssnar på simple plan också.
#28 - 20 maj 2007 20:45
jag är technopurist... eller ja... purist och purist... det händer att jag lyssnar på ska och drum'n'bass också...
för er som gillar skejtpunk kan jag rekommendera banden Gordon, Liberator och Monster, svenska Ska-artister som var stora i skejtkretsar under 90talet...
#29 - 20 maj 2007 21:26
Jimi Hendrix är aldrig fel. Annars mest åt hårdrockshållet
#30 - 21 maj 2007 17:02
Just nu blir det mest svartrock i allmänhet och The Mission i synnerhet, eftersom de spelar på KB i Malmö på lördag.
#31 - 22 maj 2007 14:34
Att minnas sent 80 tidigt 90-tals EuroDance (kallades nog mer techno på den tiden det begav sig iofs) på www.di.fm är aldrig fel.
Men mycket "krog-dans-musik" börjar ju låta lika som det gjorde då, och inte tala om alla dessa re-makes av gammla klassiker.
#32 - 22 maj 2007 19:30
heeke: eurodisco är en kanon-genre... musik utan mer baktankar än att det ska vara partymusik! dock har jag svårt för den nyproducerade smörjan som spelas på reklamradio o dylikt... (crazy frog, basshunter osv)
Bilagor:
#33 - 25 maj 2007 14:42
jag tycker alla här verkar ha ganska soft musik smak:D
#34 - 25 maj 2007 14:58
Jag tycker inte om musik
#35 - 25 maj 2007 15:06
Fiddan skrev:
Jag tycker inte om musik

Hur kan det stämma ?

I beskrivningen av dig så står det på hobbies : Sport, Design, Supa, Musik
#36 - 25 maj 2007 17:08
Hur kan det stämma ?

I beskrivningen av dig så står det på hobbies : Sport, Design, Supa, Musik

Jo, logiskt sätt så gillar jag ju inte min hobby.
#37 - 25 maj 2007 19:06
Fiddan skrev:
Jo, logiskt sätt så gillar jag ju inte min hobby.

Rent logiskt ? Kan man tycka illa om sin hobby ??
#38 - 25 maj 2007 19:09
Rent logiskt ? Kan man tycka illa om sin hobby ??

Läs hans signatur så ser du att han inte är seriös.
#40 - 26 maj 2007 10:23
kanotisten skrev:

"Your musical compatibility rating with swede_ is: LOW"

Damn ;)
#41 - 26 maj 2007 11:53
Allt ja knarkar musikxD.. ja lyssnar på
Agnes , x-tina , Marilyn Manson , Mötley Crue , Nirvana , The sounds , Kyoko , Alice in Videoland.. , Kent osv...

Jaa allt från soul , pop , Jpop , Rock & synth xD

(det jag inte klarar av är Melodifestivalen)xD
#42 - 26 maj 2007 13:00
All musik som inte är meningslös. Men Blues, klassiskt och Harry Belafonte kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta.
/J
#43 - 26 maj 2007 20:03
Är mest inne på thrash för tillfället. Mycket Annihilator, Kreator, Destruction, Slayer osv. Annars är det mest metal/punk och vad som kommer i vägen som verkar värt att avvara några minuter på.

Annons