dimmigt/grönt vatten

#1 - 13 maj 2012 17:13
Hejsan! som rubriken lyder så har jag nu fått dimmigt vatten,när jag kollar från karets ena sida till den andra så är det helt grönt.

jag undrar nu hur jag ska gå tillväga?tömma karet och göra rent allt? elr bara tömma det på vatten och fylla med nytt?

det är väldigt synd att det blivit såhär nu,det var väldigt fint för ett par dagar sedan sen när jag plockade bort växter så sa det pang över 1 natt.

snälla hjläp mig :(
#2 - 13 maj 2012 17:52
testa att slå in karet i ett täcke för att totalt mörklagga karet i en vecka. asså helt svart. strunta i o mata. det borde göra susen.
#3 - 13 maj 2012 18:00
Jakob.S skrev:
Hejsan! som rubriken lyder så har jag nu fått dimmigt vatten,när jag kollar från karets ena sida till den andra så är det helt grönt.

jag undrar nu hur jag ska gå tillväga?tömma karet och göra rent allt? elr bara tömma det på vatten och fylla med nytt?

det är väldigt synd att det blivit såhär nu,det var väldigt fint för ett par dagar sedan sen när jag plockade bort växter så sa det pang över 1 natt.

snälla hjläp mig :(
Du kan packa ett innerfilter med filtervadd och köra, sen göra rent det varje dag.
#4 - 13 maj 2012 21:56
hannesc skrev:
testa att slå in karet i ett täcke för att totalt mörklagga karet i en vecka. asså helt svart. strunta i o mata. det borde göra susen.

jag har fått sådär en gång innan och då testade jag det,men de tog bara bort hälften och jag vill ha fulleffekt direkt :D

men tack ändå
#5 - 13 maj 2012 21:57
åheim skrev:
Du kan packa ett innerfilter med filtervadd och köra, sen göra rent det varje dag.

de låter bra,ska börja med de imorgon :D

tack!
#6 - 13 maj 2012 22:30
UV filter fungerar mot dessa svävalger också.
#7 - 14 maj 2012 01:59
Jag tycker att du först skall begrunda vad som inträffat och varför. Det är sådana här små överaskningar man kan förutspå och undvika.
När du/ni lurat ut det vet man vad som behöver göras. Det är tur att alger finns!

Annons