Dimma bakom nymonterad bakgrund

#1 - 11 oktober 2007 15:37
Silioconade en bakgrund för ca 30 timmar sedan med transparant silicon och skulle lägga i vatten nu, men ser att det är som vit dimma bakom bakgrunden! vet inte om de är kondens eller något??

jag kan också känna lite lite ättika om jag luktar nära bakgrunden! har siliconet inte härdat klart?
#2 - 11 oktober 2007 16:19
Vad är det för bakgrund?
Det låter som om det skulle vara en fotobakgrund du provat att limma fast i akvariet i stället för att tejpa fast bakom. Det har förresten kommit en nyhet på den fronten, ett "gel" som man lägger på baksidan som ger en kristallklar skärpa på bakgrunden. Man limmar inte fast bakgrunden, man behöver bara stryka ut gelen och stryka fast bakgrunden mot rutan. Bakgrunden kan man ta bort när som helst och tvätta bort gelen om man vill. Superbra .........
#3 - 11 oktober 2007 16:35
cattus skrev:
Vad är det för bakgrund?

Det låter som om det skulle vara en fotobakgrund du provat att limma fast i akvariet i stället för att tejpa fast bakom. Det har förresten kommit en nyhet på den fronten, ett "gel" som man lägger på baksidan som ger en kristallklar skärpa på bakgrunden. Man limmar inte fast bakgrunden, man behöver bara stryka ut gelen och stryka fast bakgrunden mot rutan. Bakgrunden kan man ta bort när som helst och tvätta bort gelen om man vill. Superbra .........

hahaa nää så dum är jag inte så att jag limmar fast en fotobakgrund i akvariumet!
Det är 2 st Juwel ROCk bakgrunder!
jasså det där lät riktigt bra om de nu funkar!
#4 - 11 oktober 2007 16:48
Är det juwelbakgrunder så kan det vara kondens eller luft om det är från baksidan du ser dimman, Det lät som om man såg det framifrån.
#5 - 13 oktober 2007 17:29
Vart kan man få tag på den där gel'en? :D
#6 - 14 oktober 2007 21:54
Om det var Seaview bakgrundslimmet som du tänkte på så är då Gibbon leverantör för det. Enda problemet är att står leverans vecka 45 på deras hemsida och att dom inte levererar till privatpersoner =/

Men såg det i verkligheten och det var ju sjuk skillnad =)
verkligen värt pengarna om man ska ha foto bakgrund.
#7 - 15 oktober 2007 02:27
Man brukar säga att silikon härdar 1mm per dygn om jag inte har fel.
Jag tror inte att det blir nåt problem eller att det kommer påverka vatten på nåt set om du köpte silikon som är för akvariet.:)
#8 - 15 oktober 2007 04:55
LaBBaN skrev:
Om det var Seaview bakgrundslimmet som du tänkte på så är då Gibbon leverantör för det. Enda problemet är att står leverans vecka 45 på deras hemsida och att dom inte levererar till privatpersoner =/

Men såg det i verkligheten och det var ju sjuk skillnad =)

verkligen värt pengarna om man ska ha foto bakgrund.

Det var lite synd att dom inte säljer till privatpersoner. jag tror att dom skulle tjäna en hel del på det.
Nånting måste man komma på för att få tag på det eller liknande. För jag vill ha en klar och fin yta på min bakrund :-)

Tack för ditt svar :)
#9 - 15 oktober 2007 04:56
jarecki68 skrev:
Man brukar säga att silikon härdar 1mm per dygn om jag inte har fel.

Jag tror inte att det blir nåt problem eller att det kommer påverka vatten på nåt set om du köpte silikon som är för akvariet.:)

Det ska jag ta och kolla upp :-)

Tack för ditt svar :)
#10 - 15 oktober 2007 05:32
Du kan fråga på zooaffären om dom köper av Gibbon och isf kan beställa hem. Dom kanske tänker ta hem ändå iofs. Grossister tjänar mer på att sälja stora mängder till affärer. Att sälja till privatpersoner innebär bara mer jobb för dom om tex Kalle vill ha en burk fiskfoder, Anna vill ha en liten rot osv. Sen om dom ändå säljer så finns risken att några eller fler av affärerna slutar handla av dom om det kommer fram. Priset kan hamna runt 80kronor skulle jag tro

Annons