Det är ingen annons, det är från deras Tried & Tested som finns med i varje nummer av PFK och produkterna testas av Nathan Hill som är skribent på tidningen. Jag har endast hört bra saker om dessa filter och aldrig hört om någon som efter ett tag blir missnöjd. Vad är det som ändras/slutar fungera i filtret efter ett tag som gör folk missnöjda?
Ok, jag tycker dock ändå att i såfall låter Nathan Hill lite misstänksamt possitiv, iallafall för att jag ska ta honm på fullt allvar. Hur som så verkar väldigt många vara nöjda med filtret. Jag har aldrig gått till botten med vad som hänt med filtren men flera har skrivit om sitt "kap" här på zoopet, sen efter ett tag har filtren bara "försvunnit" och det pratas om andra filter de köpt... Filtret i fråga har samma look och features som te.x tetratec ex och Marineland och jag har kört ett tetratec några månader. Jag var till en början väldigt nöjd med den men med tiden gjorde den bristande kvalitén sig påminnd. StoppKranarna kärvade i hopp och det började helt omotiverat läcka rikligt från slangenheten och det gick inte at få nån rätsida på problemet. Sedan flera år kör jag uteslutande Fluval och de känns otroligt säkra och kvalitativa.