Nja, dem brukar vara snabba dem små rackarna... Tyvärr såg jag ingen rom idag, jag vet inte om den kläckts och honan har flyttat den vilket dem tydligen brukar göra men troligtvis misslyckades leken. Detta är dock deras första lek och det är ganska vanligt att det inte går den första eller dem första gångerna, men nu har de iallafall lekt och då kommer de förmodligen att göra det igen. Ang deras förhållanden så går de alltså i ett 54 liters, två hannar och en hona, botten i karet är gjord av torvblock och sen är det massa skiffersten, några vanliga stenar, en drös eklöv och en stor javaormbunke. Filter har jag inget utan bara en syresten, vattnet byter jag varannan vecka och då byter jag ca 40-50 %, vattnet jag byter med är förberett och har stått med torv och syresten i en vecka innan bytet. Vattnet i karet håller PH 4,5 eller åtminstone är det det minsta testen kan visa. Vattnet jag byter med håller ca PH 5 och håller i stort sett samma temp då det står i samma rum, möjligen ngn temp under då jag har lysröret släckt i det karet vattnet förbereds samt att när jag fyller på från kranen så är det iskallt. Vad gäller hårdhet så är vattnet mjukt direkt ur kranen så där behöver jag inte bry mig. Tempen ligger på ca 26-27 grader. Maten försöker jag variera så gott det går och det har inneburit fryst och nyckläckt artemia, grindalsmask, levande vita mygglarver, svarta frysta mygglarver, räkmix och rivna färska räkor. Jag har matat mellan 1-3 gånger per dag men då har det inte varit några mängder varje gång, det gäller dock att bygga upp lite hull på fisken för att få den lekmogen.