Detta forum kräver...

#1 - 11 september 2008 15:36
Detta forum kräver att du väntar i minst 5 sekunder innan du gör en ny sökning... eller något liknande.
Det meddelandet får jag då och då när jag gör min första sökning i forumet från startsidan - sedan några veckor tillbaka. Varför då?
:confused:
#2 - 11 september 2008 15:38
Samma här, har dock redan rapporterat till admin. :O
#3 - 11 september 2008 16:02
Hos mig började det så igår :(

Men väntar man bara de sekunderna funkar det fint [:o]
Bilagor:
#4 - 11 september 2008 16:18
Alltid varit så för mig :D:P
#5 - 11 september 2008 17:01
Varit så för mig sen uppgraderingen
#6 - 11 september 2008 17:53
Hafr nu slutat vara så för mig, var det mycket innan uppgraderingen!!
admin
Christian Alfredsson
#7 - 11 september 2008 18:27
Har det slutat för alla. Testa det vanliga med att rensa cookies innan ni testar.
#8 - 11 september 2008 18:39
haha, har aldrig märkt av detta :D
#9 - 11 september 2008 18:42
Det är inte alltid man vill rensa cookies då det ibland leder till minnesförlust på andra sajter.
Så jag prövar utan att rensa...
Tills vidare.
#10 - 11 september 2008 18:46
det blir detta för mig med :(...
#11 - 11 september 2008 18:48
Men samma problem igen.
Dags att rensa i skafferiet...
#12 - 11 september 2008 19:00
tjoho! nu funkar det för mig med, med kakorna borttagna
#13 - 11 september 2008 19:04
är så för mig det är störande och få upp en stor fet skyllt har aldrig fott det för men nu efter uppdateringen.
#14 - 11 september 2008 19:06
BlueJ skrev:
är så för mig det är störande och få upp en stor fet skyllt har aldrig fott det för men nu efter uppdateringen.

Även när du rensat cookies?
Guest
#15 - 11 september 2008 20:24
Sådär har det varit för mig med i ett par veckor, men allvarligt, är det ett stort problem? :D
Oftast hjälper det med att trycka F5, då görs sökningen om som visar rätt resultat för då har det gått de 5 sec.
#16 - 11 september 2008 20:36
Anettejt skrev:
Sådär har det varit för mig med i ett par veckor, men allvarligt, är det ett stort problem? :D

Oftast hjälper det med att trycka F5, då görs sökningen om som visar rätt resultat för då har det gått de 5 sec.

i-lands problem du vet :D ;)
Guest
#17 - 11 september 2008 20:41
smurfmats skrev:
i-lands problem du vet :D ;)

Ja man skulle ju nästan kunna tro det! ;):D
#18 - 11 september 2008 20:59
admin skrev:
Har det slutat för alla. Testa det vanliga med att rensa cookies innan ni testar.

Tihi... Hur gör man dåååå... [:o]

Jo, Anettejt. Det är jättejobbigt, jag blir alldeles stressad och måste klicka en massa gånger på en gång... [:-82] Det är någon sån där klåda i kroppen jag får då..[:-84]
Guest
#19 - 11 september 2008 22:39
Katharina skrev:
Jo, Anettejt. Det är jättejobbigt, jag blir alldeles stressad och måste klicka en massa gånger på en gång... [:-82] Det är någon sån där klåda i kroppen jag får då..[:-84]

Ojdå! :rolleyes:
Men om du går o hämtar ett glas mjölk (skall ju bara lugnande) så har det hunnit gå 5 sec med. Problemet löst! :D
#20 - 12 september 2008 05:35
VÄldigt irriterande

mitt problem är att jag inte kan öppna forumets huvudsida sedan uppdateringen.

vilket gör att jag kan inte posta nya ämnen......

VÄLDIGT IRRITERANDE !!!!!!!!!![:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!]

:mad::mad::mad::mad:
#21 - 12 september 2008 07:10
erikthur skrev:
Det är inte alltid man vill rensa cookies då det ibland leder till minnesförlust på andra sajter.

Så jag prövar utan att rensa...

Tills vidare.

Det går ganska enkelt att bara rensa kakor från EN site.

I IE7 gör följande (nu har jag engelsk version så jag hoppas det går att följa med en svensk också):

"Tools" -> "Internet Options"

Fliken "General" -> Browsing History "Settings"

"View files"

Sortera listan på tex "Namn"
Leta reda på "cookie:xxxx@www.zoopet.com" (där xxx är användarnamnet du har på din dator) (det kan också vara "cookie:xxx@zoopet.com om du brukar surfa Zoopet utan att skriva www)
Markera filen och tryck Delete på ditt tangentbord.
#22 - 12 september 2008 07:20
Jag hade 10 kakor med namn zoopet.com kan det stämma? Ska jag ta bort alla?
#23 - 12 september 2008 07:26
hehe, ja det kan du göra. (hade själv bara en www.zoopet.com och en zoopet.com)
Du får ju naturligtvis lov att logga in på zoopet sen igen då "minnesfunktionen" ligger i kakan.
#24 - 12 september 2008 07:28
heeke skrev:
hehe, ja det kan du göra. (hade själv bara en www.zoopet.com och en zoopet.com)

Du får ju naturligtvis lov att logga in på zoopet sen igen då "minnesfunktionen" ligger i kakan.

Tack :D
#25 - 12 september 2008 07:33
Tittade igen på cookies och redan innan jag ens loggat in igen hade det bildats 5 nya [:o].
Hittade rätt rolig fakta oxå ;).. Har besökt zoopet.com 11 182 gånger [:-100] :D
#26 - 12 september 2008 07:37
Nina82 skrev:
Tittade igen på cookies och redan innan jag ens loggat in igen hade det bildats 5 nya [:o].

Hittade rätt rolig fakta oxå ;).. Har besökt zoopet.com 11 182 gånger [:-100] :D

Nörd!! ;):p
#27 - 12 september 2008 07:39
NIC skrev:
Nörd!! ;):p

Vad har du då :confused: ;)... Kan inte vara långt ifrån :p Du kanske bara är på töntstadiet än :D.. Bara att kämpa på, snart är nog även du nörd :D.
#28 - 12 september 2008 07:48
rensat alla mina kakor....funkar fortfarande inte.

kommer ej heller in på Forumet huvudsida.......:mad:
#29 - 12 september 2008 07:50
Rensade mina kakor och det funkade ända tills jag skulle gå från bloggsidan till forumet, ok det är inget jätteproblem men ändå :D.
#30 - 12 september 2008 08:02
Nina82 skrev:
Vad har du då :confused: ;)... Kan inte vara långt ifrån :p Du kanske bara är på töntstadiet än :D.. Bara att kämpa på, snart är nog även du nörd :D.

statusen kommer nog i sinom tid.. :p
admin
Christian Alfredsson
#31 - 12 september 2008 09:33
Kensa skrev:
rensat alla mina kakor....funkar fortfarande inte.

kommer ej heller in på Forumet huvudsida.......:mad:

Du kan testa att byta lösenordet. Då byts massa info om dig både i cookien och i vBulletin.
#32 - 12 september 2008 11:31
admin skrev:
Du kan testa att byta lösenordet. Då byts massa info om dig både i cookien och i vBulletin.

Aldrig i livet !!!!!

Jag har kanske 10-12 fyrsiffriga koder (bankomater, bensinkort, kreditkort, passerkoden, etc etc) att hålla reda på.

Vilket har med min klart begränsade hjärnkapacitet gjort att jag klarar
bara av ett eller max två lösenord som jag har till alla forum eller liknande.

men det har nu visat sig att de funkar alldeles utmärkt hemma.
Men på jobb funkar det inte. Kanske kan det bero på vissa brandväggar
och annat skit som jag fattar noll av.

nöjer mig med att kunna posta nya inlägg hemifrån.

Men tack för tipset iaf.......inte Ert fel att mina hjärnceller försvann
under tonåren......[:o]
admin
Christian Alfredsson
#33 - 12 september 2008 14:38
Du kan byta till ett nytt lösenord, sedan direkt byta tillbaka. Funkar kanon det med.
#34 - 12 september 2008 16:52
Problemet kom efter ändringarna av Zooppet är riktigt irriterande för det kommer upp 2-3 gånger .Aldrig haft problem innan.
#35 - 12 september 2008 17:00
admin skrev:

Det funkade inte. Är riktigt irriterande att behöva vänta med att komma in på någon sida.
#36 - 12 september 2008 18:16
erikthur skrev:
Detta forum kräver att du väntar i minst 5 sekunder innan du gör en ny sökning... eller något liknande.

Det meddelandet får jag då och då när jag gör min första sökning i forumet från startsidan - sedan några veckor tillbaka. Varför då?

erikthur skrev:
Men samma problem igen.

Dags att rensa i skafferiet...

Men redan dagen efter samma problem igen.
Kan den informationen vara till någon nytta?
admin
Christian Alfredsson
#37 - 12 september 2008 18:41
Nu kan inte felet kvarstå. För nu har jag tagit bort tidsgränsen i inställningarna.

Lägger tillbaka den om jag ser om servern överbelastas, men skulle tro att jag inte behöver det.
#38 - 13 september 2008 21:09
admin skrev:
Nu kan inte felet kvarstå. För nu har jag tagit bort tidsgränsen i inställningarna.

Lägger tillbaka den om jag ser om servern överbelastas, men skulle tro att jag inte behöver det.

nu verkar det funka...
men...

"Ämnena nedan har inte blivit uppdaterade sedan ditt senaste besök men innehåller fortfarande olästa inlägg."

får jag ist när jag öppnar forumet....
admin
Christian Alfredsson
#39 - 14 september 2008 05:50
Genom att ta bort tidsgränsen har jag ju bara gjort en work-around på problemet. Det är säkert så du har något tokigt i cache eller cookie.

Annons