Fy fan vilket jä..a bygge!Helt fu..ing otroligt!Har varit hemma hos en som har ett 3500l kar och tyckte det var stort, men det är ju ett yngelkar jämnfört med det!!!![:)]
Vill ha faktorn är väldigt hög men omöjlig!!!!!![:(]
Jag har faktiskt tänkt lite på det där, att om man bygger ett hus nångång så hade iaf jag lätt kunnat låna extra pengar för att bygga något sådant. Något som ahde varit stencoolat hade varit om man kunde kombinera det hela med en utomhusdam, men upvärminskostnaderna och dunstningen hade väl satt p för sådant...
Jag funderade lite när jag såg vad han stoppade i för fisk.
Hade ni stoppat i "vanliga" akvariefiskar?
Så som ett hundratal malawi och gjort en häftig biotop med stenrösen överallt.
Eller dvärgciklider och diskus samt mängder med växter och tetror.
Eller hade ni gjort som han och köpt BAUTA fiskar.
Jag vet att det skall till en del "små fisk" för att se de, men jag skulle tro att det blev häftigt om man gjorde så.
Jag tror nog att man hade passat på att skaffa riktigt stora fiskar. Hade man velat ha malawi hade man ju kunnat ha riktigt stora rovmalawi osv. Möjligheten att bygga upp en biotop och kanske till och med en hyffsat fungerande näringskedja är ju större i ett sådant kar.
Om man lägger ner så mycket arbete och pengar på något, så borde man kanske ta hjälp av någon som kan utforma tanken bättre, samt inreda det "lite" smakfullt. Kan inte påstå att något av bygget tilltalar mig.
personligen skulle jag garanterat BARA haft stora rovfiskar i det karet.
Hur kan ni säga att inredningen va kass, man ser ju inte ens den på bilderna??
[QUOTE=MichaelE]personligen skulle jag garanterat BARA haft stora rovfiskar i det karet.
Hur kan ni säga att inredningen va kass, man ser ju inte ens den på bilderna??[/QUOTE]
man såg bra inredningen på bilderna när han fyllde upp karet
tyckte mest de va stor saknad av inredning.
fanns en hel del lavasten vid kanterna och sen några stora röttersen tyckte ja de inte va mycke mer.[/QUOTE]