DETTA är seriöst bygge

#2 - 27 januari 2006 11:57
Fasiken vad häftigt!
Tanken slog mig bara... hur gör man om det börjar läcka....
#3 - 27 januari 2006 12:00
Fy fan vilket jä..a bygge!Helt fu..ing otroligt!Har varit hemma hos en som har ett 3500l kar och tyckte det var stort, men det är ju ett yngelkar jämnfört med det!!!![:)]
Vill ha faktorn är väldigt hög men omöjlig!!!!!![:(]
#4 - 27 januari 2006 12:35
Coolt!!! :-)

Personligen hade jag nog satsat mer på att få det snyggt än att bara få det stort, men där borta i USA är det väl bara storleken som betyder något...
#5 - 27 januari 2006 12:40
På minner om mitt bygge. :p
#6 - 27 januari 2006 12:54
serigöst vetifan....

Båda hans värmare pajja
Ställningen rosta eftersom han snåla
Husgrunden vitrar och har blivit försvagad ......

Stort men kanske inte så ruttinerat
#7 - 27 januari 2006 13:19
Jag har faktiskt tänkt lite på det där, att om man bygger ett hus nångång så hade iaf jag lätt kunnat låna extra pengar för att bygga något sådant. Något som ahde varit stencoolat hade varit om man kunde kombinera det hela med en utomhusdam, men upvärminskostnaderna och dunstningen hade väl satt p för sådant...
#8 - 27 januari 2006 13:40
de där kostar nog mer än bara en månadslön :D
#9 - 27 januari 2006 14:03
låter rätt oseriöst tycker ja när ja läser de.

använda järn till exempel när de finns fina material som aluminium rostfritt glasfiber olika former av plast.

nä får allt hålla med petnym, bättre och satsa på snygghet än storlek.
#10 - 27 januari 2006 14:26
Alltid sååå negativa,,,,,,,,,,,,,sååå typiskt!
#11 - 27 januari 2006 14:40
tihi. jag måste säga att jag är imponerad.

jag håller dock inte med att han snålade, han skriver ju att han räknade med att det skulle hålla i 10 år eller något sådant.

dock tycker jag han skulle skaffat ett STORT stim neontetror som fyller upp HELA akvariumet, borde gå ett par miljoner för att fylla upp det =)

// SeanChai
#12 - 27 januari 2006 14:44
jahapp.. bara att börja gräva då..
#13 - 27 januari 2006 14:45
[QUOTE=SeanChai]tihi. jag måste säga att jag är imponerad.

jag håller dock inte med att han snålade, han skriver ju att han räknade med att det skulle hålla i 10 år eller något sådant.

dock tycker jag han skulle skaffat ett STORT stim neontetror som fyller upp HELA akvariumet, borde gå ett par miljoner för att fylla upp det =)

// SeanChai[/QUOTE]

ett litet stim med en 1000 discusar ;)
#14 - 27 januari 2006 15:12
Äh, jag tycker han borde ha slängt i en guppyhona och en hane och sen se hur lång tid det tog att fylla karet.
#15 - 27 januari 2006 15:24
Jag funderade lite när jag såg vad han stoppade i för fisk.
Hade ni stoppat i "vanliga" akvariefiskar?
Så som ett hundratal malawi och gjort en häftig biotop med stenrösen överallt.
Eller dvärgciklider och diskus samt mängder med växter och tetror.
Eller hade ni gjort som han och köpt BAUTA fiskar.
Jag vet att det skall till en del "små fisk" för att se de, men jag skulle tro att det blev häftigt om man gjorde så.

andreas
#16 - 27 januari 2006 15:27
Eller hur lång tid det tar för en guppihona och hanne att hitta varandra :)
MVH
Magnus
#17 - 27 januari 2006 15:34
Jag tror nog att man hade passat på att skaffa riktigt stora fiskar. Hade man velat ha malawi hade man ju kunnat ha riktigt stora rovmalawi osv. Möjligheten att bygga upp en biotop och kanske till och med en hyffsat fungerande näringskedja är ju större i ett sådant kar.
#18 - 27 januari 2006 16:10
Om man lägger ner så mycket arbete och pengar på något, så borde man kanske ta hjälp av någon som kan utforma tanken bättre, samt inreda det "lite" smakfullt. Kan inte påstå att något av bygget tilltalar mig.
#19 - 27 januari 2006 17:25
[quote=Marie J]Fasiken vad häftigt!
Tanken slog mig bara... hur gör man om det börjar läcka....[/quote] Ja en väldigt stor vattentät dörr kanske:)
JeBoro
#20 - 27 januari 2006 17:30
Jag hade satsat på malawi. Mycket snyggare med en massa massa fiskar istället för tio stycken enmetersfiskar eller större.
#21 - 27 januari 2006 19:26
Näää jag gillade inte alls det där.
Visst, ett coolt bygge men det var inte vackert...

Jag tror en helvägg varit betydligt snyggare faktiskt... även om det inte varit ens hälften så stort...
#22 - 27 januari 2006 20:29
personligen skulle jag garanterat BARA haft stora rovfiskar i det karet.
Hur kan ni säga att inredningen va kass, man ser ju inte ens den på bilderna??
#23 - 27 januari 2006 20:38
[QUOTE=MichaelE]personligen skulle jag garanterat BARA haft stora rovfiskar i det karet.
Hur kan ni säga att inredningen va kass, man ser ju inte ens den på bilderna??[/QUOTE]

man såg bra inredningen på bilderna när han fyllde upp karet
#24 - 27 januari 2006 20:45
[quote=Bucket]man såg bra inredningen på bilderna när han fyllde upp karet[/quote]

du menar när den flöt :rolleyes:

tyckte mest de va stor saknad av inredning.
fanns en hel del lavasten vid kanterna och sen några stora röttersen tyckte ja de inte va mycke mer.
#25 - 27 januari 2006 22:17
[QUOTE=Raven]du menar när den flöt :rolleyes:

tyckte mest de va stor saknad av inredning.
fanns en hel del lavasten vid kanterna och sen några stora röttersen tyckte ja de inte va mycke mer.[/QUOTE]

Ja typ :)
#26 - 29 januari 2006 10:59
185000 liter då kör man inte små malawi firrar då man inte kommer hitta dom.

kanske nån Mal eller stör
#27 - 29 januari 2006 12:17
stora, STORA rovfiskar hade jag stoppat i, precis som snubben gjorde!

Annons