fick ett samtal på jobbet kl 08 idag. Det va tjejen som precis kommit hem från jobbet. Hon lät väldigt förtvivlad och fick ur sig att mitt 720L kar va vatten tomt och ett jätte hål i botten. Jag höll fan på att svimma. Ringde akut till chefen och sen il fart hemåt. Öppnade dörren till lägenheten, tog ett steg in: Klaffs! hela hallen, vardags rummet och det rummet där karet stod va vatten fyllt. jag åkte till jobbet kl helt 6, tjejen kon hem kvart i 8 så någongång där mellan hände det. Så alla fiskar 11st frontosa, 3 gibbiceps en på 25cm, en på 35 och en på 50cm 5st apelsin ciklider en prickig knorrmal, 3st ancistrus och en öronål hade legat där på golvet tills tjejen kom hem o fyllde badkaret och flyttade över alla fiskar. Tyvärr avled 2st apelsiner och en frontosa än så länge. Det första jag gjortde när jag kom hem va att flytta in alla i malawi karet så nu är det väldigt överbefolkat där... sen va det städning som gällde. Ringde huresvärden, han bara pustade: nej inte nu igen... Jag hade nämligen en pump som läckte för ca ett halv år sedan ut på parkett golvet... han kom förbi med luft av fuktare och hammare. jag riv ur golvet och sen knackade han hål i betongen så att fukten skulle gå ur där. så nu är det bara att vänta och se vad som händer..
Lite bilder också, inte dom bästa pga att det va lite panik och chock: