Det värsta??

#1 - 24 oktober 2007 03:31
Enligt er? ^^ Vad är det ni hatar mest? Är det att byta vatten eller nitritförgiftningar? Att det blir fel med hur man tänkt sig inredningen ska vara och bara vill "börja om"? Eller kanske nått annat? Skriv det då här :D

Titta på mina fiskar för en stund sen o märkte att en var borta, leta lite och ju mer tiden går så blir man mer och mer förbryllad... Efter ett tag är man 100 på att fisken är död, nu vill man bara hitta kroppen och förstå vad som hänt fisken, hur den dött.. Men man hittar ingenting, såååååååååå jobbigt :D

Och det e vad jag hatar mest, när en fisk "försvinner"... Man vet att chansen e typ 0% att den lever men VAD som hänt och VART den är gör en galen ^^
#2 - 24 oktober 2007 04:23
när man inte har fina rötter :D
#3 - 24 oktober 2007 05:36
När man får sjukdom in i karet och de dör en efter en, precis när man köpt ny fisk :( peppar peppar så har det inte hänt mig på länge nu (kör med karantänkar).
#4 - 24 oktober 2007 06:14
Vet inte om det är det värsta, men när man stått jättelänge och planterat om i ett kar och inser sen att det inte blev alls som man tänkt sig. (Hände mig igår.)
#5 - 24 oktober 2007 09:47
Att inte zoobutikerna frågar sina kunder om storlek på kar etc. innan de säljer iväg jättestora eller svåra fiskar och att de tar för givet att deras leverantörer levererar växter som trivs under vatten...

Själv har jag med tiden blivit mer svårlurad. Men jag tycker synd om fisk som får lida i onödan och kunder som blir besvikna för att butikerna inte ger den information och/eller har den expertis de borde ha.
#6 - 24 oktober 2007 10:01
Att jag inte får rum med fler akvarium
#7 - 24 oktober 2007 10:33
När någon killi har hittat en minimal öppning och krånglat sig ut genom den, så man hittar en väldigt torr och död fisk på golvet.
#8 - 24 oktober 2007 11:39
Bukvattensot!
#9 - 24 oktober 2007 12:43
När man har fått nån sjukdom i karet, och man inte fattar vad det är, och fiskarna försvinner en efter en.
#10 - 24 oktober 2007 16:58
När man är puckad som jag o använder en skruv av koppar i en koppling som slår ut 80% av alla malawi .....

Dyr skruv dedär
#11 - 24 oktober 2007 17:04
När två-åriga dottern får tag på fiskmaten och hjälper till att mata genom att tömma nästan en hel burk i akvariet :/ :)

EDIT: Ska jag vara seriös så är det definitivt sjukdomar som man inte vet vars de kommer ifrån eller hur man får bukt med.
#12 - 24 oktober 2007 17:22
Ställer mig i skaran som tycker det värsta är en okänd sjukdom som slår ut fiskarna en efter en. Det hände mig och slutade med att jag startade om allt med nya fiskar. Var megapetig med att tvätta filtret och slänga alla gamla växter, för den sjukdomen vill jag verkligen inte ha tillbaka.
#13 - 24 oktober 2007 21:30
Nitrit va länge sen, peppar peppar...
Men däremot att köpa ny fin och dyr vf eller odlad fisk som är kanonfin. Som sedan kommer i karet med fiskar och färgerna bara rinner av.
#14 - 26 oktober 2007 04:00
elpriset!
#15 - 26 oktober 2007 21:51
När man tror att akvariet läcker, ägnar hela natten åt att tömma 200 liter, lämna tillbaka 15 malawis nästa morgon för att någon vecka senare förstå att pumpen blåst vatten över kanten på karet.
#16 - 26 oktober 2007 23:38
När man tror att akvariet läcker, ägnar hela natten åt att tömma 200 liter, lämna tillbaka 15 malawis nästa morgon för att någon vecka senare förstå att pumpen blåst vatten över kanten på karet.

lol!! ^^ en liknande grej hände mig, jag bytte vatten på karet och använde en hink som hade en jäääätteliten spricka, eftersom sprickan var liten så kom det inte ut vatten men tryckte man på de så kom de ut.. och när jag la hinken på karets kant lite lätt så kom de vatten.. Tömde vattnet och när jag skulle hämta mer så såg jag vattnet... Jag va säker på att jag inte spillt nått alls från hinken så jag blev jätterädd och börja testa karet hit o dit tills jag kom på ^^
#17 - 27 oktober 2007 08:40
när fiskarna drar upp växterna så jag måste sätta tillbaka de igen. ååååååååååååååååååååååå
#18 - 27 oktober 2007 11:45
Saker som jag tröttnat på - eller som tröttnat på mig: :D
* Frysfoder som glömts framme över natten.
* Odlingformer av fiskar som är snygga från start.
* De flesta ciklider.
* Växter.
* Fiskar som visar sig hela tiden.
* Moina-odlingar som kraschat.
* "Malawi-akvarier" fulla med L-malar.
* Akvarister som inte insett att man bör vara med i en lokal akvarieförening (om det finns nån).
* Botior.
* Odling av levande foder (utom moina, när det går bra).
* Det plaskande ljud vid vattenbyten som berättar att akvariet hunnit bli överfullt.
* Och så det värsta: Att hälla ut en ruttnande äppelsnäcka ur dess skal.
#19 - 27 oktober 2007 11:57
När man halv tolv mitt i natten går för att lägga sig och ser hur vattnet rinner ur 275 liters akvariet och går för att väcka ens kära mor som hjälper en att tömma karet och fånga fiskar i en timme. Sedan får reda på att självrisken är på 3000 om fuktfläckarna i taket under är allvarliga.
#20 - 27 oktober 2007 12:30
#Genomsnitts akvariehandlare, man undrar ibland om dom är utbytespersonal från ICA.
#Folk med misskötta/fula kar som ger råd åt andra om hur man skall sköta sin burk.
#Råd/tipps till nybörjare där man föreslår alldeles för avancerade eller instabila lösningar utan nån varning eller info om risker.
#Folk som på nåt sätt refererar till "Hitta Nemo" i samband med att dom kollar på mitt saltkar.
#AEFW

//NiXoN
#21 - 27 oktober 2007 15:43
Saker som jag tröttnat på - eller som tröttnat på mig: :D

* Fiskar som visar sig hela tiden.

Förklara gärna tack ^^
#22 - 28 oktober 2007 20:38
Förklara gärna tack ^^

Jag gillar fiskar som man får locka fram med mat, eller smyga på med ficklampa. Fiskar som alltid simmar fram och tillbaka längs frontrutan och tigger mat tycker åtminstone jag är rätt ospännande.
#23 - 28 oktober 2007 21:19
Jag gillar fiskar som man får locka fram med mat, eller smyga på med ficklampa. Fiskar som alltid simmar fram och tillbaka längs frontrutan och tigger mat tycker åtminstone jag är rätt ospännande.

ahha intressant ^^ jag blir som galen ifall jag behöver gå ner och leta med ficklampan eftersom jag så lätt blir paranoid... Älskar att mina fiskar nafsar på min hand när han försöker sträcka mig efter nått i karet ^^
#24 - 29 oktober 2007 02:41
Saker jag är trött på?

* Att när jag hittar mina drömfiskar så har jag inte plats för dem.
(Och när jag har plats går mina drömfiskar aldrig att få tag i.)

* Att fiskens pris är direkt proportionellt mot sannolikheten att den hittar på ett nytt kreativt sätt att ta livet av sig.
Bilagor:
#25 - 29 oktober 2007 07:45
Att när man precis fått igång på karet. Med back to nature bakgrund, inreding, sand och de första inkörnings-fiskarna. Ser att det efter 1 vecka läcker...

(allt jobb, allt slit, alla PENGAR, helt i onödan)
#26 - 29 oktober 2007 08:02
Håva fisk- jag blir själv mer stressad än fisken tror jag :P
#27 - 1 november 2007 18:04
När man gör vattenbyten och man går ut rummet för att senare upptäcka att en St:Bernhard stå å dricker vattnet som stått och blivit rumsvarmt........hmmm!!! Mycket dregel blir det!!!! Bläää!!
#28 - 1 november 2007 18:12
Flytta akvarier ær jobbigt:(

Annons