... En akvarist som promenerade vid stranden av sin favoritsjö, då plötsligt fick akvaristen syn på en liten fisk som låg och sprattlade på stranden framför akvaristen. Akvaristen tyckte synd om fisken som så tydligt led utav landvistelsen att akvaristen tog upp fisken och lade den tillbaka i sjön.
Då plötsligt förvandlades den lilla fisken och blev en vacker sjöjunfru!
Sjöjungrun sade till akvaristen;
-å tack för att du räddade mitt liv!
-ehum, det var väl inget, lyckades den fövånade akvaristen få fram.
-Som tack skall du få en önskning, du får välja en utav följande saker;
Antingen ett <b>960 L med aluminiumram</b> eller ett <b>komplett juwel vision 260 med möbel</b>. Transporten behöver du inte bry dig om, den sköter jag. Däremot ingår ingenting annat, inte ens vatten.
-Oj...
Just det! vad säger akvaristen nu? Och det är <b>du</b> som är akvaristen, som hjälp på denna fråga får du några alternativ;
alt a.
... då väljer jag hemskt gärna 960L akvariet.
alt b.
...då väljer jag hemskt gärna juwelakvariet
alt c.
...då väljer jag helst juwel vision, men kan jag välja ett annat juwelakvarium istället?
alt d.
...vad tråkigt, jag behöver inget akvarium, däremot skulle jag hemskt gärna vilja ha en BTN-bakgrund... snälla?
alt e.
...det var snålt, jag kräver åtminstone de obligatoriska tre önskningarna som hjälten får i alla sagor.
alt f.
...vilken tid lever du i?! Juwel å aluminium är ute, jag kräver ett sådant här akvarium (gärna länk)!
alt g.
...vad är du för någon ciklid? K. Fohrman har aldrig beskrivit någon sådan ciklid... vänta, jag måste bara logga in på zoopet för att kolla upp detta...
not. Eftersom akvaristen inte kunde bestämma sig i tid så försvann sjöjungfrun. Akvaristen kom på sitt misstag och ringer till K. Fohrman och kräver honom en sisådär 10 000 spänn p.g.a förlorad inkomst... eller nått.
alt h.
...det här var konstigt, jag som trodde sjöjungfrun bodde i saltvatten? Nänä, försök inte med mig! Var är den dolda webbkameran?
alt i.
...skulle jag inte kunna få en enkelbiljett till djupaste amazonas istället, för jag måste bara ha vild fångat!
not. Denna önskning slår in, tyvärr glömde akvaristen önska sig en håv och nät att fånga fisken i...
alt j.
...akvaristens egna kommentar.
så vad säger ni? Det jag egentligen är nyfiken på är om det är stora kar som är på önskelistan eller mindre och snygga? Men bry er inte så mycket om det, inlägget är med flit inlagt på Humormania!
mvh
Jonas
PS. Innan ni låter fingrarna spela tagentbordsmusik så tänk på att även sjöjungfrur har en begränsad budget.
P.P.S. Viktig information till alla ungkarlar:
alternativet xxx
...skulle inte vi kunna leka?... leka på fiskars vis?
är borttaget.
mvh
Jonas