Det var den d..

#1 - 3 december 2007 09:30
I morse när ja kollade till mina små, så har en utav mina två skalarer en skada på skallen o kunde inte simma ordentligt. Dom är två och har inte bråkat med varandra något, små är dom med. Men nu är den ena döende, tar nog upp den nu, för den kan inte simma. bara ligger o plågas.
Måste ha varit den andra?? eller så har mina neontetror tagit ut sin hämnd på den.

Vad kan ha hänt? är det vanligt att dom gör sådär?

Fiskar annars i akvariet är, 10 neontetror, 2 albino pansarmalar, 3 black mollys, 1 st liten vanlig sug mal, 2 st skalar. Endast dom som kunnat göra något sådant va?

Dagen började bra med att ja tror 2 av mina Neontetror leker ;) dom jagar bort dom andra tetrorna ifrån en stor växt jag har, o dom ser så kära ut, o dansar med varandra ;) haha. Men när ja tittade närmare så låg ju skalaren där under också.. men dom leker säkert men, men stackars skalaren.
#2 - 3 december 2007 12:05
Hur stort kar har du och hur länge har det varit igång?
#3 - 3 december 2007 18:21
Det är på 140liter, fisken dog innan jag fick upp den så det gick ganska fort.
Karet har varit igång i c:a 5-7 veckor, inga problem alls har jag haft förutom att skalarna matvägrade i början, gav dom småsmulor av räkor och fick igång dom att äta, den ena höll sig undan lite och den andra var ofta framme och inte alls rädd, snarare agresiv mot mig. "reste ragg" när ja kom nära eller satte handen mot den på karets utsida.
Såret den ena hade i morse såg ut som nästan att dom slagits att den andra tuggat på den, är det vanligt? inte sett dom bråka. Eller kan han ha bränts sig på värmaren? har en gammal i glas och den var vid den hela tiden.

addo skrev:
Hur stort kar har du och hur länge har det varit igång?

Annons