det finns inga genvägar till det perfekta ljuset

#1 - 25 december 2004 13:07
...som en viss farbror barbo skulle kunna ha uttryckt det.

jag ahr länge varit på jakt efter lämpligt ljus till mina malawiciklider och nu har jag nog hittat precis vad jag var ute efter.
2 x 30w Powerglo, och fiskarnas färger kommre VERKLIGEN til sin rätt. Rödzebrorna blir rödare och nästan självlysande, och de blårandiga (Elongatus ornatus och Afra "mara") får riktigt definireda rädner samtidigt som de gul/oranga detaljerna lyser som lampor. för att inte tala om red top mbamba som är ganska mörka, men för knallgula fenor.

det här är helt klart lysrör som jag rekomenderar till ett dekorativt malmawikar.
#2 - 27 december 2005 00:51
[QUOTE=Nils Holmström]...som en viss farbror barbo skulle kunna ha uttryckt det.

jag ahr länge varit på jakt efter lämpligt ljus till mina malawiciklider och nu har jag nog hittat precis vad jag var ute efter.
2 x 30w Powerglo, och fiskarnas färger kommre VERKLIGEN til sin rätt. Rödzebrorna blir rödare och nästan självlysande, och de blårandiga (Elongatus ornatus och Afra "mara") får riktigt definireda rädner samtidigt som de gul/oranga detaljerna lyser som lampor. för att inte tala om red top mbamba som är ganska mörka, men för knallgula fenor.

det här är helt klart lysrör som jag rekomenderar till ett dekorativt malmawikar.[/QUOTE]

HAr funderat själv på att byta till powerglo men då med en marine blå också kombinerat.
#3 - 27 december 2005 00:55
vart kan man köpa dom? va kostar dom??

mvh Andreas
#4 - 27 december 2005 00:59
Jag köpte mina på Akvariepiraten i malmö och dom går väl lös på mellan 100 och 200kr/röret.
#5 - 27 december 2005 01:19
aa knaske kan beställa om de inte e ganska vanliga rör, för då kanske dom har dom i min lokala zoo affär
#6 - 27 december 2005 02:59
Dom är ganska vanliga skulle jag tro.

Annons