Dennerle NanoCube

#1 - 23 maj 2012 08:15
Hej!

Jag är sugen på att starta upp ett nanokar med lite räkor etc.
Har kollat runt lite på vilket man ska satsa på, storlek, design, kvalitet och pris mm. Tycker att Dennerle-karen är snygga och det verkar vara bra grejer. Är nog mest aktuellt med den på 30 liter.
Har inte hittat någon som säljer dem i Sverige men i Tyskland kan man ju med lätthet få tag i dem.

Är det någon som har någon erfarenhet av dessa Dennerle-kar?
[LIST]
[*]Positivt?
[*]Negativt?
[*]Ev svensk återförsäljare?
[/LIST]

//Johan
#2 - 23 maj 2012 12:33
Jag har ett flertal av Dennerles kuber här hemma, och jag är väldigt nöjd med dem. Tyvärr finns det ingen svensk återförsäljare, så det är bet.marknaden eller skicka efter som gäller:)...
Komma in min tråd så finns det en hel del, sök på "Dennerle" så hittar du den:).
#3 - 23 maj 2012 12:38
Hej och tack!
Priset i Tyskland känns helt ok också. Beställde du från aqvaristic?

Har kollat på andra, t.ex. Fluval Edge i Sverige men det känns inte som att de är så anpassningsbara. Man kan om man vill modda Dennerles kuber:)
#4 - 23 maj 2012 12:50
Jodå, jag beställde från Aquaristic:).
#5 - 23 maj 2012 16:12
OT: Baba Ganoush är gott.
#6 - 23 maj 2012 16:28
på DM här i borlänge har dom några nano kuber som ser ut som dennerle kar. kommer dock inte ihåg namnet på märket.
men du kanske kan kolla med närmsta DM om det är något som dom har?
#7 - 24 maj 2012 09:50
Ja det skulle man kunna göra. Tror ändå att det blir mer fördelaktigt med en beställning från Tyskland.

Kör ni också nanokar? Använder ni i så fall CO2 i dem också? Jag är sugen på att använda det också för att få till det hela ordentligt ;)
Kör för övrigt malawikar hemma och där har jag ju inget CO2 så det kunde vara en ny kul erfarenhet att köra igång med det i mitt kommande nanokar.

Annons