Denna värme!

#1 - 12 juli 2010 21:31
Jag har 50 kvadratmeter golv som ska läggas under semestern!

I morse vid nio så konstaterade jag att det var 30 grader varmt på övervåningen, där jag ska lägga golven:mad:

Det fungerar inte med en kontorsråtta som jag är, framförallt inte eftersom jag började som snickare i de unga åren och vill ha lite tempo på sakerna:)

Kan inte någon skruva ner termostaten till drägliga temperaturer som man kan jobba i;)
#2 - 12 juli 2010 21:59
[QUOTE=c90368;1433053]Jag har 50 kvadratmeter golv som ska läggas under semestern!

I morse vid nio så konstaterade jag att det var 30 grader varmt på övervåningen, där jag ska lägga golven:mad:

Det fungerar inte med en kontorsråtta som jag är, framförallt inte eftersom jag började som snickare i de unga åren och vill ha lite tempo på sakerna:)

Kan inte någon skruva ner termostaten till drägliga temperaturer som man kan jobba i;)[/QUOTE]

sluta kör bil, sluta slänga skit i naturen, sluta med ditten och datten så kanske det blir lite svalare om si så där en 800 år när den nya istiden kommer;)

Men du har så rätt... jag och gubben har en stuga att renovera under semestern.... är det så här varm så orkar vi inte ens PLANERA vad vi ska göra...

Man borde ha rätt till att lägga sej i koma under denna pissiga värme;)
#3 - 13 juli 2010 05:05
Själv rullade jag och bar in 15Kubik Bränne ifrån gatan in till Bränneluan hos Farsan man var lite ljummig om man säger så hahaha,detta är hemskt detta med värmen värst är när man ska sova tycker jag..
#4 - 13 juli 2010 07:57
Va ni gnäller ;)? Har ni redan glömt vintern :d?
#5 - 13 juli 2010 08:03
Jag njuter till fullo!! Det är bara vid läggdags jag önskar något svalare. Jag har väntat sedan 94 på en liknande värme. Jag kommer väl ihåg den sommaren då jag exade från högskolan och bodde i Linköping. Jag har för mig att det var över 30 grader i över 340 dagar på raken och vi spelade rundpingis på FOA varje lunch och jobbade svettiga resten av dagen!

Jag har kollegor i Madrid och de har all rätt at beklaga sig de har 40-45 grader hela sommaren varje år. Förstår inte hur de står ut egentligen. 30 grader 1-2 veckor är rätt skönt.

Tips häll upp en balja kallt vatten och doppa fötterna, bada mycket, håller i skuggan. Åk och shoppa i ett köpcenter där de har AC, (IKEA, COOP, eller vad ni vill)

Nä nu ska jag avsluta frukosten med en kaffe och vattenmelon i skuggan, vi har som tur lite fläkt i Stockholmstrakten. Helt stilla så blir det lite tungt.
#6 - 13 juli 2010 08:15
jag älskar denna värme, kunde gott och väl bli lite varmare för min del runt 35-38c. dock har jag svårt att sova i värmen (inatt var det en tropiks natt, som det blir om det inte går under +20c). men under dagen gillar jag hög värme.
#7 - 13 juli 2010 08:50
Kan inte riktigt begripa njutningen av att behöva vara svettig under en hel dag???jag tror jag är mer en vår människa lagom värme inget snö,precis nu har det duggat lite ingen sol så långt ögat kan nå....Skulle jag ha beklagat mig nu när det är ingen sol?jag har aldrig varit så glad jippi................Kan bli lite drygt med denna värme en sådan lång tid som det har varit
#8 - 13 juli 2010 09:06
Gnäll inte på värmen! Kom ihåg hur djävla kallt det var i vintras och dessutom i flera veckor! Nu har det bara varit varmt någon vecka.
Det är faktiskt bara 60° skillnad på en del håll!
#9 - 13 juli 2010 09:38
Det var då ett jädra gnällande! Lägg en del av golvet och åk och bada sen!
#10 - 13 juli 2010 09:46
[QUOTE=Lilla Damen;1433119]Va ni gnäller ;)? Har ni redan glömt vintern :d?[/QUOTE]

Nej, jag längtar tillbaks!
#11 - 13 juli 2010 09:58
[QUOTE=Lilla Damen;1433119]Va ni gnäller ;)? Har ni redan glömt vintern :d?[/QUOTE]

Nej jag tyckte om den:) En extra tröja, ett par täckbyxor och så var allt perfekt...
Lite jobbigt att cykla på en oplogad trotoar, men annars var det super;)
Bilagor:
#12 - 13 juli 2010 10:37
Till vintern?!? Med risk för benbrott så fort man stack ut näsan?!? Bilen invallad av snöplogen... soptunnans lock fastfruset... OHHH, hela soptunnan fast i ett isberg... ingen känsel i näsan, linser som stelnar i ögonen. Näää... tack, då rinner jag hellre bort under sommaren!
#13 - 13 juli 2010 12:42
Fy fan, det är så oerhört varmt.. jag har 30 grader i mina kar och då har jag det släckt och inga doppvärmare och fönstret på vid gavel dygnet runt!

Idag när vi var i stan fick jag t om ta med mig en handuk att ha i bilen o torka mig med.. när vi var inne på Guldfisken så rann det som satan, skämdes ihjäl...
#14 - 13 juli 2010 12:54
[QUOTE=RobFrazie;1433170]Fy fan, det är så oerhört varmt.. jag har 30 grader i mina kar och då har jag det släckt och inga doppvärmare och fönstret på vid gavel dygnet runt![/QUOTE]
Det låter ju ganska dumt att ha fönstren öppna (på dagen) så att värmen kommer in.
#15 - 13 juli 2010 12:56
[QUOTE=petnym;1433173]Det låter ju ganska dumt att ha fönstren öppna (på dagen) så att värmen kommer in.[/QUOTE]

ja jo, men har jag det sängt så står det helt still här inne. har en hund me som behöver syre.
Altså även på natten är det helt sanslöst. när man vaknar på morgonen så kan man knappt andas. så tyvärr måste jag ha det öppet just bara för syret. Bor ju tyvärr bara i en liten 1a på 42 m2:p
#16 - 13 juli 2010 12:58
Nej fy fan vintern var ännu hemskare med en massa snö det kan väl inte vara nyttigt för människan,men en vinter utan snö det är bra ,då slipper man för sjutton en massa snö haha.
#17 - 13 juli 2010 13:08
Ja vinter utan snö är fint det:D
lite snö gör inte så mycket. men i vintras var både snön och kylan en plåga:p
Vist man är aldrig nöjd mer än de dagarna man inte klagar:p
#18 - 13 juli 2010 13:34
Denna värme är jobbig, när det kommer upp till 32 grader som det är här nu och kvavt som fasen är det jobbigt. Nä jag tycker hellre om när värmen håller sig på 20-25 grader högst då njuter jag men det är stor skillnad på den här värmen och 25 grader. det går typ inte att vara någonstans förutom i en skön balja någonstans:p
#19 - 13 juli 2010 13:37
[QUOTE=sissi.;1433180]Denna värme är jobbig, när det kommer upp till 32 grader som det är här nu och kvavt som fasen är det jobbigt. Nä jag tycker hellre om när värmen håller sig på 20-25 grader högst då njuter jag men det är stor skillnad på den här värmen och 25 grader. det går typ inte att vara någonstans förutom i en skön balja någonstans:p[/QUOTE]

håller helt med dig!:D
#20 - 13 juli 2010 15:22
mjaa kan inte klaga,har haft att ganska bra iaf har legat i en kulvert å kopplat rör i 2 dagar:D kallt å skönt under husen:D ända är när man kommer upp så är det som att gå in i en värmevägg:D
#21 - 13 juli 2010 15:26
[QUOTE=oskarljunggren;1433197]mjaa kan inte klaga,har haft att ganska bra iaf har legat i en kulvert å kopplat rör i 2 dagar:D kallt å skönt under husen:D ända är när man kommer upp så är det som att gå in i en värmevägg:D[/QUOTE]

Låter härligt! Värre för mig som går in i värmeväggen för att utföra arbetet:(
Bilagor:
#22 - 13 juli 2010 15:34
[QUOTE=c90368;1433198]Låter härligt! Värre för mig som går in i värmeväggen för att utföra arbetet:([/QUOTE]VA!!du ska ju njutttaaaaa av värmen:d:d:confused:inte klaga;)

Annons