den svenska plastkassen

#1 - 24 september 2007 04:47
En intressant tillbakablick på plaskassens svenska historia och nuvarande problem. Visste ni att dom tjänade så bra på sina reklamkassar?
http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=3-AV_ID=655597,00.html
#2 - 24 september 2007 08:36
Dyra soppåsar är det definitivt, men en mer oslagbar kasse till att ha med sig fisken från fisketuren finns inte...
#3 - 25 september 2007 17:10
Ha, bästa marginalvaran i branschen ju. Säljer mer än bananer :)
#4 - 26 september 2007 07:03
Herne skrev:
Dyra soppåsar är det definitivt, men en mer oslagbar kasse till att ha med sig fisken från fisketuren finns inte...

Själv brukar jag använda svarta sopsäckar, fiskar du yngel eller? ;)
#5 - 26 september 2007 12:14
Pegrasus skrev:
Själv brukar jag använda svarta sopsäckar, fiskar du yngel eller? ;)

Nä, men jag tar bara en bit av ryggfilén... :p
#6 - 26 september 2007 15:46
Herne skrev:
Nä, men jag tar bara en bit av ryggfilén... :p

Ok, ,själv tar jag bara ögonen så kan agna krokar till riktigt fiske! :D
#7 - 26 september 2007 17:06
Det blev visst en Thore Skogman tråd av det här....
#8 - 27 september 2007 09:40
LOL, fiske får/ska man ljuga om. Akvaristik bör man nog bejaka sanningen inom däremot.

Jo förpackningar överlag skapar ju enorma problem idag. Mycket som bara kastas bort. Är det nån mer än jag som noterat att alla plastförpackningar blivit jobbigare/omöjliga-att-få-upp-utan-verktyg? Fast det kanske är åldern som tar ut sin rätt? :-/ Vet inte om jag inbillar mig, men det ibland omöjligt att få upp dem, särskilt om man är ute nånstans.
#9 - 28 september 2007 14:08
Herne skrev:
Dyra soppåsar är det definitivt
Jo, dessutom läcker dom betydligt lättare/oftare än en tunnare kasse som man köper märkt som soppåse.

Det pratas om 35öre +moms, jag gissar på att trycket står för minst hälften av det priset. Den faktiska tillverknings kostnaden torde ligga på max 5 öre för själva påsen.

Annons