Den svälter!!!!!!

#1 - 14 april 2006 08:53
Hej!
Jag har en mystus vittatus i mitt akvarium som är nattaktiv o9ch det är ingen mal som äter aljer. Jag tycker att den är skit smal:(men den är pig tycker jag:)iallafall. Jag har köpt mal-mat som jag lägger i när det är mörkt men problemet är att dom andra fiskarna kommer och äter upp maten så den får ingen mat. Så vad ska jag göra så att den får i sig mat:confused:.
Det är rätt akut så jag är tacksam för snabbasvar:).
#2 - 14 april 2006 08:57
lägg i maten sent när fiskarna sover .
testa o lägg i gurka eller squash eller förvälld broccoli eller liknande, det brukar va mer uppskattat av malarna än fiskarna
#3 - 14 april 2006 09:27
Ok men jag har en ancistrus mal också (Skäggmunsmal). Så den kanske tar all mat också får inte mystus vittatus nån mat:(´men jag ska testa ditt förslag:).
#4 - 14 april 2006 09:36
[quote=Fantom-cikliden]Ok men jag har en ancistrus mal också (Skäggmunsmal). Så den kanske tar all mat också får inte mystus vittatus nån mat:(´men jag ska testa ditt förslag:).[/quote]

du kan ju läga en gurkskiva i var sin ände i akvariet kanske
#5 - 14 april 2006 16:34
Tips.. Stick en sked eller dyl genom gurkskivan så att den inte flyter.
#6 - 15 april 2006 16:52
Mystus vittatus äter inte grönsaker ,du få mata med tex mygglarver, artemia, krill,mysis ....sjunkandepellets tex diskuspellets, räkpellets och skaladeräkor om din mal är stor annars får du hacka räkorna i små bitar ,mata nån timme efter släkningen .

Annons