Nu till biten om den fula ankungen! Saken är den att gruset jag ville ha inte kom som beställt, så jag kunde liksom inte börja inreda akvariet. Däremot var elva stycken platyyngel i desperat behov av ett tillfälligt hem, då jag lovat en vän några blå platy när de vuxit till sig. De flesta vet väl att yngel inte växer som fortast i en liten yngelkasse, så ett tomt 180 litersakvarium är ju rena lyxen! Med tanke på att karet är tänkt för räkor och mycket små fiskar som jag inte lär få tag på än så länge, så känner jag mig inte oroad över att lyckas inhandla fiskar som kommer att äta upp ynglingarna.
Alltså la jag ner några stänglar hornsärv, bara för att, liksom och hinkade ner ynglen ett par dagar efter att ha fyllt det. Dagen efter fick de sällskap av ett antal guppyyngel.
Vattnet har blivit mjölkigt, roten flyter, inget bottenmaterial finns och mitt nya akvarium ser rent ut sagt ut som skit.
Det enda jag kan göra nu är att skratta åt eländet. För innerst inne så har jag ju en plan för hur slutresultatet ska se ut och det här är är det otvivelaktigt fulaste akvarium som stått i mitt hem!