Den Blå Planet, Danmark's Akvarium 2014, Bildspel

#1 - 28 augusti 2014 12:21
Hej!

Besökte för första gången igår Danmark's nya akvarium, Den Blå Planet,
http://www.denblaaplanet.dk/se/
som ligger 20 minuters promenad från Kastrup International Airport.
Modern design i form av ett snäckskal, och indelad i 4 huvudavdelningar:
1, Det kalla vattnet, Långt mot norr, Fågel klippan.
2, Grottan, Afrikas sjöar, Evolution.
3, Regnskogen.
4, Oceantanken, Korallrev.
Kostnad inträde 144 DKK om du köper biljett på Internet.
Tog lite bilder som blev till ett bildspel:

http://s120.photobucket.com/user/lovelos/slideshow/The%20Blue%20Planet

Thaifighter
#2 - 28 augusti 2014 12:38
Det ser ut som att det finns mycket fint att titta på där :)
#3 - 28 augusti 2014 12:42
Det ser ut som att det finns mycket fint att titta på där :)

Det fanns en hel del faktiskt!
Inte bara fiskar och andra sjödjur, utan även fåglar och anakondor!
Jag hade lite bråttom för att hänga med tåget tillbaka till Sverige, så jag var där bara 2 timmar!
Annars hade jag lätt kunnat stanna en timme till!

Thaifighter
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 28 augusti 2014 12:43
Det finns det absolut - har själv varit där 3 ggr.
Zoopets recension av blå planeten

Tack för fotona thaifighter
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 28 augusti 2014 12:51
Det fanns en hel del faktiskt!

Inte bara fiskar och andra sjödjur, utan även fåglar och anakondor!

Jag hade lite bråttom för att hänga med tåget tillbaka till Sverige, så jag var där bara 2 timmar!

Annars hade jag lätt kunnat stanna en timme till!

Thaifighter

Första gången var jag där från att dom öppnade på morgonen tills de stängde på kvällen:p
Dock så har det varit jäkligt mycket folk där när jag varit där så att det var kö fram till varje akvarie för att titta på dom. Antalet besökare verkar som tur är ha minskat nu för tiden enligt dina foton
#6 - 28 augusti 2014 20:40
Första gången var jag där från att dom öppnade på morgonen tills de stängde på kvällen:p

Dock så har det varit jäkligt mycket folk där när jag varit där så att det var kö fram till varje akvarie för att titta på dom. Antalet besökare verkar som tur är ha minskat nu för tiden enligt dina foton

Inte alls så mycket folk när jag var där igår, mest utländska turister och en del svenskar, som tur var inga högljudda skolklasser!
Man höll forfarande på att bygga några fler sevärdheter, så kommer mer i framtiden!

Thaifighter
#7 - 29 augusti 2014 04:38
Tack för de fina bilderna, det får bli ett framtida utflyktsmål. :D
//Johan
#8 - 29 augusti 2014 05:01

Jättetack. Bilderna fick oss här hemma att besluta oss för att ta husvagnen till Danmark för att se detta live. Jättetack! Riktigt vackra bilder dessutom. En ren njutning.
#9 - 29 augusti 2014 05:20
Blev också sugen på att ta en tur till Danmark. Vi tar oss kanske en helg på tu man hand, mannen och jag. Jag tror inte att barnen skulle orka med så mycket akvarier om vi vuxna skulle gå i vår egen takt :D
#10 - 29 augusti 2014 05:40

Wow, ja dit får man allt ta och bege sig! Ser ju hur läckert ut som helst. Tack för bilderna! :)
#11 - 29 augusti 2014 06:58
Åk dit bara ni ångrar inte er!
Har man inte egen transport så är det bara att ta Öresundståget till Kastrup, och sen promenera ca 20 min så är ni framme!
Billigare biljett om man köper på Internet 144 DKK och den kan användas inom ett år.

Thaifighter
Kjell Fohrman
Administrator
#12 - 29 augusti 2014 08:08
Kul att det är fler än jag som tycker det är jäkligt kul att besöka offentliga akvarier:D
Det finns jäkligt många att besöka världen runt - t.ex. så har Maria-Sjöjungfru lovat mig att besöka ett stort offentligt akvarium i texas (ett av USAs bästa) när hon skall dit inom kort och skriva en recension om detta till Zoopet (finns nu 43 inlagda i artikelregistret).

Och eftersom thaifighter skriver att det inte längre är så packat med folk på den blå planeten och att en del nytt är planerat så blir det säkert ett besök snart dit igen för mig

Annons