Demasoni död

#1 - 3 april 2003 07:00
Har 20 st demasoni och 10 röd zebror. 4 st har dött nu på kort tid (2 veckor). Jag har inte direkt märkt något symptom på de två första att de var dåliga. De två sista som dog i natt (1 zebra o 1 demasoni)de gömde sig i växten sista tiden. Jag såg inte att de åt något, men i övrigt så syntes inga andra fel. I morse så såg jag att den största demasonin är uppe vid ytan hela tiden, ser matt ut men simmar undan när jag kommer fram till akvariet.

Har läst att demasoni har lätt att få bukvattensot, jag undrar om de har fått det eller inte?

I övrigt så är fiskarna inte fullvuxna (ca 5 cm). Demasoni och r zebra ska få gå tillsammans ett tag till sen ska zebrorna flyttas till mitt 375 l och demasoni ska kvar i det akvariet. Akvariet är på 200 l och jag har kollat alla värden och de är ok. Jag brukar ge dom räkmix, ärtor och dr basslers biofish. Dock kanske räkmixen innehåller lite mycket räkor ca 30%.

I morse gjorde jag ett stort vattenbyte ca 50%, tillsatte salt. Men gav dom ingen mat.

Frågar nu er alla vad kan jag ha gjort för fel eftersom dom dör? Vill ju rätta till det så jag inte förlorar fler.
#2 - 3 april 2003 08:21
Om det rör sig om bukvattensot så är det lätt att se, magen är väldigt uppsväld.

Jag förbehåller mig rätten att ha fel:)
Oscar Cederqvist
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=67529
-----------------
310l Malawi
110l Sällskaps
42l Guppy+Neontera
13l Kampfisk+Yngel
#3 - 3 april 2003 08:42
Det jag kan se så ser inte magen uppsvälld ut.

Annons