[FONT=Arial]Hej Alla ![/FONT]
[FONT=Arial]Kan man dela upp ett 222 liters kar i två delar ?[/FONT]
[FONT=Arial]Nej, jag tänker inte ta fram vinkelslipen och skära av karet på mitten. [/FONT]
[FONT=Arial]Det är som så att jag har vissa problem att bestämma mig för vad jag ska ha i mitt [/FONT]
[FONT=Arial]222 liters som står i förrådet. [/FONT]
[FONT=Arial]En tanke som jag har bollat med mig själv ett tag är att dela upp karet i två delar[/FONT]
[FONT=Arial]med en glasskiva. Skulle isf sitta tvärs över mitten så att jag får 2 st 111 liters kar. [/FONT]
[FONT=Arial]Anledning till detta ?[/FONT]
[FONT=Arial]Jo, har lite funderingar på om jag inte vill ha två mindre kar med fiskblandning som [/FONT]
[FONT=Arial]I sig går i samma sorts vatten (PH / temp, osv), men inte riktigt passar ihop som arter. [/FONT]
[FONT=Arial]Min tanke är att ha en glasskiva silikonad tvärs över mitten som sagt var. Med ett [/FONT]
[FONT=Arial]par små hål ganska långt ner, täckta med något sorts filter så fiskar inte kan komma [/FONT]
[FONT=Arial]in i den andra delen. Gemensamt ytterfilter med två utblås och två intag. Alternativt[/FONT]
[FONT=Arial]två mindre innerfilter. Eftersom det inte kommer att bli något större tryck på rutan, [/FONT]
[FONT=Arial]så borde man väl kunna ha en ganska tunn ruta
eller ?[/FONT]
[FONT=Arial]Skulle principen fungera
..eller är jag helt ute och cyklar
??[/FONT]