Dela av mitt 29 liters

#1 - 1 juli 2003 08:55
Hej, jag ska dela av mitt 29 liters på så sätt att ena sidan blir 2 tredjedelar av karet medan den andra blir en tredjedel. Detta komemr betyda att mina tetror (ca 10st) kommer få den stora delen, blir väl ca 20 liter och nu undrar jag om det räcker?
Varför jag vill dela av är för att låta en av mina kampfiskar få gå ensam ett tag, han blir så ivrig av att ha honor omkring sig hela tiden och sedan har jag funderat på att odla mina glödbandstetror på den delen.
Nu undrar jag bara om det är okej eller om det blir för litet för fiskarna?
#2 - 1 juli 2003 08:57
Själv använder jag en s.k Flaj-box från IKEA till odling. Den är på ca 30 L och kostar en tjuga. Kanske ett alternativ för odlingen eller tillfälligt utrymme för kampfisken?
#3 - 1 juli 2003 08:59
Hur delar du akvariet? Med va då?

#4 - 1 juli 2003 08:59
Funderade lite på de, men jag tror inte jag har plats för de och sedan måste jag ju skaffa filter och lyse..
#5 - 1 juli 2003 09:07
Min box står under mitt vanliga akvarium. Som filter har jag en vanlig luftpump med lite filtervadd runt syrestenen som är i boxen. Lyset består av en vanlig skrivbordslampa!
Vill man så går det! =)
#6 - 1 juli 2003 12:21
Hej! Jo jag har fått ett begagnat akvarium, ca 60-80 liter) som jag verkligen inte har plats för, och till de akvariet fanns en plastskiva att dela av med. Tänkte nu använda den.

Annons