Ser nu till min gjädje att mina fjärilsciklider leker :). Har haft dem i snart 4 veckor och har känt på mig länge att det snart varit dags :). Får se imorgon om äggen finns kvar :).
Akvariet släcktes för 30 min sen och ser nu att honan inte får komma nära äggen. Hanen står ovanför äggen och fläktar och vaktar som en hök. Trodde att det var båda parterna som ska hjälpas åt och vakta? Får se hur det är imorgon, hoppas äggen kommer att vara kvar. Har 2 endlers guppy som sällskap :P.
Ahh, just de. Tänkte inte på det! På den lampan jag har så har jag två små blå diodlampor, tände dem precis och de lyser rätt på äggen. Ska den vara på hela natten?
Okej hade en nattlampa till dem som släcktes efter någon timme nu i natt måste det ha varit för glömde att den gick på timer så nu när jag vaknade så var det mörkt men alla ägg är kvar och hanen vaktar som en hök mot allt och alla! Har en kinesisk algätare som verkar vilja ha ha lite ägg, hanen är duktig och håller väck den men den malen är ihärdig och försöker hela tiden men hanen gör ett fantisiskt kobb som pappa.
Jag har lite hopp om att det kan bli något av detta.
Ska se till att fixa mat till dem och tack. Äggen är kvar och föräldrarna är riktigt duktiga på att skydda sina småttingar :). Så jäkla roligt att se dem turas om att vakta.