De kommer på löpande band....

#1 - 31 mars 2004 19:42
bebisarna alltså...hehehe
25 svärdbärarbebisar har min kära sambo sugit upp ur yngelkassen när jag jobbade. Började räkna igår, jag hade haft ca 200 yngel vid det här lagret om inte en del kolat. Nu kan där väl finnas ca 90-100 istället. Men det är fortfarande lika roligt varje gång!!!!
#2 - 31 mars 2004 19:46
Grattis!
Det är alltid lika roligt att läsa när någon fått yngel.

Lycka till!
#3 - 31 mars 2004 20:13
vad gör man/du av alla yngel ?
kul o höra [:)]
överlever alla? osv.
#4 - 31 mars 2004 20:33
Hör med din zoo affär om dom kanske kan ta imot yngel, men du får nog låta dem växa en aninen först.
#5 - 1 april 2004 09:32
Jo det finns av alla sorter. Vita molly, svarta molly, grå molly, dalmatiner molly, hel röda svärdbärare, svartröda svärdbärare.
Fick första kullen 8 november. Nu är dom ca tre-fyra cm. Matar dom med mygglarver från dom är ca fyra veckor innan dess cyclops.
Jag skänker/byter/säljer till vänner och bekanta. Min mamma(platydyrkaren) har lika många platy bebisar av a de mesta olika sorter, så vi byter med varandra.
Ca 90% av en kull överlever. Matar lite och ofta. Ringde ner till Simontorp och frågade hur dom fick sina yngel att växa så fort. Han sa att dom blir matade sex-sju gånger om dagen. Det ger resultat.
Ju större kar dom har att gå i ju fortare blir det stora. Jag har ett 100 liters alukar. Det funkar jätte bra..!!! Lycka till med era bebisar...!!!

Annons