MaxB skrev:Aaahhhh, nu förstår jag att jag har trampat riktigt rejält i klaveret!!!
Jag ber om ursäkt, på fullaste allvar[:o]
Mitt inlägg var högst natur-religions-ironiskt i den mening att det ju faktiskt inte är tanken (Guds?) eller meningen att platyungarna skall simma in i en glasvägg någon decimeter från föräldrarna direkt efter födseln, utan sticka iväg snabbt därifrån.
Jag menade inte att kränka din tro. Sett i ett annat ljus ser jag att jag gjorde det i mitt inlägg innan.
Jag ber återigen om ursäkt!
Jens A. skrev:Det finns gott om djur som äter upp sina ungar om de kommer åt, och vad din gud tänker på vet jag inte...men för dina platyyngel föreslår jag att du sätter i lite javamossa som de kan gömma sig i. :)
maria_ skrev:Det är faktiskt jag som är poeten här, det ska jag bevisa:
Det var en gång en ko
Som tappade sin sko
SLUTA GLO!
Malinitzi skrev:[COLOR=green]....som t ex datavirus, bloggvirus på 2 ben, saknar huvud men har trots det en mun, rätt smutsig! Bekämpas endast gemensamt......[;)][/COLOR]
maria_ skrev:Min platysar har fått ungar igen. Och precis som förra gången har de ätit upp alla utom en igen. [:(!] Det är faktiskt taskigt att äta små bebisar.. Jag förstår inte hur Gud tänkte, finns det något djur förutom fisk som får så små ungar att de kan äta upp dem i en enda tugga? Förutom pungdjur då..
maria_ skrev:Nej, 200 liter är det på. Jag har ju en del växter där redan, men de är kanske inte så bra att gömma sig i, jag vet inte. Det överlevande hittade jag bland växterna, vid ytan. Men jag tror egentligen inte att problemet är platysarna, utan sebrafiskarna. De är överallt och de är totalt hänsynslösa.
älskardjur skrev:jag tyker synd om dom ynglena som blir uppätna...... det är ju som om vi skuller äta up våra egena barn