Hur stort är karet? Köp vattentester och skriv testresultaten här. Nitrit (NO2) och pH är en bra början. Sen är temperaturen och vad du har för fisk i karet, hur mycket fisk och vad det är för inredning ganska relevant.
Det är på ungefär 60 liter. Jag har 26 grader och det brukar inte pendla vad jag ser, pendlar gör det väl alltid med aldrig flera grader. jag har 2 platy corall, 1 platy sunset, 1 ancistrus och 4 guppys (2 av dem simmar upp och ned nu). Jag har även ett obestämt antal platy corall och guppy yngel men de kan väl sammanlagt vara en 20 stycken. Sedan så har jag en grotta, en rot de kan simma under, en liten puff växt och sedan en bladväxt som spretar ut sig. jag hade en växt men den slängde jag idag för den såg inte rolig ut så jag ska köpa något nytt i morgon. jag ska även ta med mig ett vattentest till affären som jag gjorde idag innan jag gjorde ett vattenbyte. Sedan har jag en pump med filter i och en syre pump. jag har en bakgrund med växter på, sedan så har jag tänt i akvariet mellan 12.00-20.30. men jag funderar på att öka med någon timme?