Dator - högtalare

#1 - 26 mars 2009 17:44
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Hej på Er som är lite mera händiga med datorer än jag är :)[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Min dator har börjat strula en hel del och det börjar bli dax att byta, men innan dess tänkte jag höra om jag kan göra nå't åt ljudet.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Emellanåt så har ljudet helt och hållet slutat fungera, ikonen med högtalare är borta och går jag in på ljudinställningarna så säger den "ingen ljudenhet"[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]När ljudet har krånglat tidigare så har man inte ens fått ljud när man loggar in och ut, men det funkar nu.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Däremot fungerar det inte med ljud via Yahoo eller när man spelar spel.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Kan det vara så att jag har "stängt" av ljudet av misstag tro.??[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Tacksam för lite hjälp[/COLOR][/FONT]
#2 - 26 mars 2009 18:01
En ominstallation av operativsystemet brukar lösa det mesta även om det "bara" låter som att drivrutinen för ljudkortet är fubar.

//C
#3 - 26 mars 2009 18:11
En ominstallation av operativsystemet brukar lösa det mesta även om det "bara" låter som att drivrutinen för ljudkortet är fubar.

//C

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]ja, nå't har ju fallit bort i alla fall. Vet inte om jag har lust att ominstallera operativsystemet, det kanske får vara tills skrothögen blir utbytt.[/COLOR][/FONT]
Guest
#4 - 26 mars 2009 19:11
Köp en mac/linux, kör över din windows me en lastbil lr nåt liknande.
#5 - 26 mars 2009 19:27
Narii skrev:
Köp en mac/linux, kör över din windows me en lastbil lr nåt liknande.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]:D Kanske det![/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Men den har i alla fall tuffat och gått i 5 år, inte jättedåligt ;)[/COLOR][/FONT]
#6 - 26 mars 2009 20:59
kör en "fuling" kan funka.
gå in på enhetshanteraren(start/kontrollpanelen/system/enhetshanteraren) och ta bort ljudkortet ur listan, starta om datorn, den vill ha drivrutiner, mata in win skiva och så kan det funka...
#7 - 28 mars 2009 15:34
Ljudkort

om det inte funkar på annat sätt kan du ju stoppa i ett annat.
Finns nya från ca 200:-.
Kolla t.ex här: http://www.dustin.se/lp_422_2748.aspx#UHJpY2U :confused::d
#8 - 28 mars 2009 15:40
möjligtvis en acer du har?
#9 - 29 mars 2009 00:43
ljudkort

Jenny054 skrev:
möjligtvis en acer du har?

Låter som om du har en bärbar. Det finns externa ljudkort med
USB-anslutning. Kostar dock lite mer.
#10 - 29 mars 2009 00:48
Ljudkort

Köp sedan till ett par externa högtalare. Finns från ett par hundringar.
T.ex Biltema. Dom har ett par 3D högtalare (dvs subbas och två satelliter)
för 299:-. www.biltema.se
#11 - 28 april 2009 00:45
Följ Magics råd..
[ATTACH]19263[/ATTACH]
Sen har jag kört burken via stereon i alla år,
klart mycket bättre än "dator högtalare"
#12 - 28 april 2009 06:18
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Hej Alla. Tack för alla tips.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Det är en stationär dator jag har.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Det är ingen Acer.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag har kopplat in ett headset, men ljudet funkar inte där heller.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag har högtalare i skärmen.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Fast nu har jag kommit på att ljudet funkar om jag loggar in på sambons inlogg.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Nå't har hänt så att ljudet har blivit bortkopplat på min inlogg.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag tror jag struntar i att försöka få igång det. Det är mycket mer som strular i den lilla burken och det börjar bli dax att köpa en ny. Väntar bara på att skattemasen ska hosta upp lite pengar så att man kan få råd ;)[/COLOR][/FONT]
#13 - 28 april 2009 06:30
Har du provat Start knappen\Inställningar\Kontrollpanelen\Ljud & Tillbehör och där bockat av "mute" samt bockat för visa ikonen i aktivitetsfältet?
#14 - 30 april 2009 15:29
Gaffel skrev:
Har du provat Start knappen\Inställningar\Kontrollpanelen\Ljud & Tillbehör och där bockat av "mute" samt bockat för visa ikonen i aktivitetsfältet?

Hittar ingen "mute".
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Det ser ut såhär här jag går in på ljudenheten.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Loggar jag däremot in på sambons inlogg så finns det en ljudenhet öppen.[/COLOR][/FONT]
#15 - 30 april 2009 15:33
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]jag tror jag fixade det. :D[/COLOR][/FONT]
Guest
#16 - 30 april 2009 17:30
Vrf skapar du inte ett administrationskonto till dig med?
#17 - 1 maj 2009 00:37
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]jag tror jag fixade det. :D[/COLOR][/FONT]
Så det räckte med att höja volymen? ;)
Bilagor:
#18 - 17 maj 2009 09:17
duktig du är :P

Annons