Jag hatar Vista... Den nya bärbara med Vista och kraftfull maskinvara är så seeeeeg.
Jag köpte med en ny bärbar med Vista och den funkar skit bra, det gäller ju att man köper en kraftig dator, med mycket ram minne, sen ska man tänka på att vista 32bitars som man får med, inte kan använda mer än 3 gig i ram, har man köpt en dator med 4 gig ska man installera en 64bitars verison av vista föra tt kunna använda allt. annars ligger 1 gig och inte används.
samt att man helst inte ska använda förinstallerade VISTA om man köper en märkesdator för dom trycker in så mycket skit så det är inte sant.
Jag har ställt ner alla grafiska grejer på vista för att uppnå maximal prestanda och det funkar skit bra, det finns massa guider som kan hjälpa en att få ut maximalt av datorn. innan jag ställde ner massor tog Vista 1450 mb av ram minnet nu när jag mixtrat lite är det nere på hälften.
PS,
Till alla som väntar på Windows 7, hoppas inte för mycket det är fortfarande väldigt likt vista på många sätt. Och kommer inte Vara som en uppdaterad verision av XP.
En liten artikel om windows 7
http://www.idg.se/2.1085/1.188741/forsta-titten-pa-windows-7