Dataspel?

#1 - 23 juni 2008 20:07
Skulle rensa mitt rum från massa onödiga saker igår. När jag rotat i ungefär en halvtimme hittade jag en låda som jag varit av med ganska länge. I denna låda låg där en stor hög dataspel. Fick ett ryck och började installera skiten, och visst rycktes jag med direkt! :) Hade nästan glömt hur roligt det var med dataspel.

Har installerat följande spel:

Battlefield 2
The Sims 2
Medieval 2 Total War
Rome Total War
Company of Heroes

Nu undrar jag om någon här inne är intresserad och dessutom äger några av dessa spelen? Vore kul att spela mot er någon gång :)
#2 - 23 juni 2008 20:12
jag spelade Bf2 ett tag, men vet inte var cd är :P sök på Vmfk_flyer så hittar du mig :)
#3 - 23 juni 2008 20:13
Lirade med BF2 innan COD 4 släpptes så lirar det nu, det ska du testa, grymmt spel !
#4 - 23 juni 2008 20:14
Ah laddade hem Cod4 för ett tag sedan men har som sagt haft ett långt uppehåll. Måste säga att United Offensive var roligare ;)
#5 - 23 juni 2008 20:15
Förresten sök på SeF.XenOn :) i battlefield 2
#6 - 23 juni 2008 20:15
jag spelade Bf2 ett tag, men vet inte var cd är :P sök på Vmfk_flyer så hittar du mig :)

Ska göra det :)
#7 - 23 juni 2008 20:22
För er som inte vet vilka dessa spel är tänkte jag länka till lite filmer:

Battlefield 2:
" target="_blank">

Medieval 2 Total War
" target="_blank">

Rome Total War
" target="_blank">

Comapny of Heroes
&feature=related" target="_blank">
&feature=related

The Sims 2
" target="_blank">
#8 - 23 juni 2008 20:27
XenOn skrev:
Ah laddade hem Cod4 för ett tag sedan men har som sagt haft ett långt uppehåll. Måste säga att United Offensive var roligare ;)

Du menar väl att du köpte Cod4 :D.

Jag spelar för övrigt BF2, var ett tag sen men jag ska snart sätta fart igen.
#9 - 23 juni 2008 20:29
smegga skrev:

Nope laddade hem det :) Kunde dock bara lira Single Player.. Behövs en fräsch cd kod för det.
#10 - 23 juni 2008 20:29
smegga skrev:

Meddela mig när du kan ;)
#11 - 23 juni 2008 21:37
Jag är gärna med och spelar Day Of Defeat om det är någon av er som spelar det. :)
#12 - 23 juni 2008 23:27
Ingen som lirar Diablo II Lord Of Destruction? [:o]
#13 - 24 juni 2008 08:07
tulle89 skrev:

- Jag spelar det! Har gjort det sedan Diablo 1. Lirat på Battlenet de senaste 5-6åren. Lirar Ladder och ibland Hardcore Ladder. Har precis börjat med en ny karaktär denna ladder. Det blir som vanligt en Necromancer Summoner.

Personligen anser jag att detta spel är det optimala spelet alla kategorier när det gäller Onlinespel. Mina barn spelar WOW men personligen tycker jag det är för mycket "gulle-gull" med sagomiljöer. Dessutom innehåller WOW dessa fruktansvärda "instanser" som skall genomlidas varje kväll.

Nej, tacka vet jag Diablo 2. Enkelt men närande.

Dessutom spelar jag alltid "rent". Inget Dupe-hack, Mapp-hack, etc.

Mitt acc: Indigos

Spelar lite varje dag nu när den nya ladderna startat upp!

Karaktärer förra laddern

Sorc Light Lvl 92
Användes till att flyga runt och leta keys till att öppna för Ubertrist.

Paladin Smiter Lvl 86
Ja. Den var tråkig att spela men bra att ha när man hämtade torchar! Du skall se min utrustning. Den har fått mången lirare att dräggla!

Necromancer Summoner Lvl 93
Min huvudkaraktär. Med Enigma hoppade jag runt till Andy,Baal,Meppo, Tranvical,Pindel etc för att leta lite saker. Spöande även små-Ubers med den.

Sorc Cold Lvl 88
Denna sorc var fylld till bredden med små charms för magic find. Runt 800 i magic find totalt. Bara till Andy och Meppo flög jag och hittade roliga saker.

Sorc Fire Enchant
Med hjälp av enchant skrämde jag upp damage på mina nya karaktärer som skulle levlas. En lvl 1 char fick runt 2800 i dmg med enchant. Sedan var det bara att kuta igenom kartorna och döda allt. Snabbt och smidigt sätt att ensam levla nya karaktärer.

..så är det.

Denna Ladder tänker jag bara ha en karaktär. En perfekt Nec Summoner.

Vi ses på Battlenet :)

Edit: För övrigt har jag aldrig "laddat ned" något spel! Kanske därför vi har så många vackra kartonger på hyllan med spel från mitten av 80-talet :)
#14 - 24 juni 2008 09:23
Vänta lite här nu :) Hitta två spel till

Battle for Middleearth 1 och 2 :)

Någon som äger dessa?
#15 - 24 juni 2008 09:24
Tetrax^ skrev:
Jag är gärna med och spelar Day Of Defeat om det är någon av er som spelar det. :)

Jag har har spelet men hittar det inte :P
#16 - 24 juni 2008 09:42
Själv tanka man hem tekken 5 på mitt ps3 och lirar det för fullt nu :D

Drog hem en gammal klassiker oxå, Crash Bandicoot den lille coole räven !
Ska tanka ner ett annat höjdarlir till playstation så småningom och det är ju Wipeout !
Bilagor:
#17 - 24 juni 2008 09:52
drd skrev:
Själv tanka man hem tekken 5 på mitt ps3 och lirar det för fullt nu :D

Drog hem en gammal klassiker oxå, Crash Bandicoot den lille coole räven !

Ska tanka ner ett annat höjdarlir till playstation så småningom och det är ju Wipeout !

Hoppade av console spelen för länge sedan :P Tror jag hann med Tekken 3 dock :)
#18 - 24 juni 2008 10:25
tulle89 skrev:

Har spelat det nån gång, samt tillbringade helgen tillsammans med 3 pojkar (20+) som spelade det mer eller mindre konstant. Överväger att skaffa det ^^

Någon som spelar Neverwinter annars? Har bara 1an, och har fastnat pga en bugg <.<
#19 - 24 juni 2008 11:10
0422 skrev:
Har spelat det nån gång, samt tillbringade helgen tillsammans med 3 pojkar (20+) som spelade det mer eller mindre konstant. Överväger att skaffa det ^^

Någon som spelar Neverwinter annars? Har bara 1an, och har fastnat pga en bugg <.<

Nope tyvärr :(
#20 - 24 juni 2008 12:50
XenOn skrev:
Nope laddade hem det :) Kunde dock bara lira Single Player.. Behövs en fräsch cd kod för det.

Äsch behövs inte någon fräch cd-key, finns massor med crackade servrar så säg till om du vill ha lite ip adresser ..

Skrev samma medelande imorse men det verkar ha försvunnit om inte någon tagit bort det ?!
#21 - 24 juni 2008 13:19
mange016 skrev:
Äsch behövs inte någon fräch cd-key, finns massor med crackade servrar så säg till om du vill ha lite ip adresser ..

Skrev samma medelande imorse men det verkar ha försvunnit om inte någon tagit bort det ?!

Jag var inne på piratebay och tankade hem crackade cd koder men inget hjälpte...står fortfarande Invalid cdkey
Bilagor:
#22 - 24 juni 2008 15:06
XenOn skrev:
Jag var inne på piratebay och tankade hem crackade cd koder men inget hjälpte...står fortfarande Invalid cdkey

Jo men du försökte på spela på en registrerad server, prova nån av alla dom här så ska du se att du kan lira http://www.gametracker.com/search/cod4/?query=cracked du borde kunna spela på nästan alla som finns där !!
#23 - 24 juni 2008 17:25
Måste bara tanka hem spelet igen.
#24 - 24 juni 2008 17:46
Säg till om det funkar sen så kanske vi kan lira lite :P
#25 - 25 juni 2008 17:03
Nästa fråga... Någon som spelar Oblivion? Drog det från en kompis för nån dag sedan, min dator är lite i underkanten för det, men det funkar när jag drar ner grafiken lite. Synd att man inte kan köra multiplayer på det också. Men fint är det :)
#26 - 25 juni 2008 17:34
- Jag spelar det! Har gjort det sedan Diablo 1. Lirat på Battlenet de senaste 5-6åren. Lirar Ladder och ibland Hardcore Ladder. Har precis börjat med en ny karaktär denna ladder. Det blir som vanligt en Necromancer Summoner.

Woohoo! :D

Har inte lirat det på några månader men då e det tydligen dags att installera det igen.

Synes på b-net ;)
#27 - 25 juni 2008 17:53
Bara jag som ser framemot Bad Company som kommer imorgon?
#28 - 25 juni 2008 18:15
Millmir skrev:
Bara jag som ser framemot Bad Company som kommer imorgon?

Riktigt mycket :) Så ball det verkar vara ;). Har du sett trailern?
#29 - 25 juni 2008 18:19
Hej, jag tillhör det gammla gardet som spelat en hel del Starcraft.
Vet någon möjligen när Starcraft 2 släpps eller har det redan gjorts vid det här laget? Verkar lite som att Blizzard hållt på spelet de senaste årena...Har iaf hört att det snart kommer ut bortåt tre år!:confused:
#30 - 25 juni 2008 18:19
A C-son skrev:
Hej, jag tillhör det gammla gardet som spelat en hel del Starcraft.

Vet någon möjligen när Starcraft 2 släpps eller har det redan gjorts vid det här laget? Verkar lite som att Blizzard hållt på spelet de senaste årena...Har iaf hört att det snart kommer ut bortåt tre år!:confused:

Har inte haft koll på det :P Lirade starcraft för 4 år sedan ;)
#31 - 1 juli 2008 21:51
XenOn skrev:
Jag har har spelet men hittar det inte :P

Det ligger i Steam, så det är bara att tanka ned det med hjälp av prorammet. DOD 1.3 är det som gäller för övrigt - jag är riktigt usel när det kommer till Source. :D
#32 - 2 juli 2008 07:28
Nja, får göra det lite senare. Så lite dataspel under sommaren som möjligt :)
#33 - 30 juli 2008 01:06
Utav de spelen som du nämnde så tycker jag om Battlefield 2 , Medieval 2 och Rome Total War ^^
Minns att jag köade för Battlefield 2 utanför Webhallen, natten då det lanserades :) goa tider det.
För att lira dessa spel så krävs det en hyffsad bra burk.
Man kan ju köra liren på Whine med en sämre hårdvara om man kör Linux ;) !
#34 - 30 juli 2008 05:17
DU har bra smak på PC spel. =) Har allihopa. Vi kan spela nån gång. =)
#35 - 30 juli 2008 09:49
Jag kör en massa battlefield Bad company nu, jag heter Oskarw på Ps3an
#36 - 30 juli 2008 10:48
Jag samlar på sims 1 och 2 spel på PC. Till 1an så har jag alla spelen men inte några prylpaket. Till 2an så saknar jag prylpaketen kök och badrum och IKEA. har oxå alla historer spelen till laptop.

Annons