DAmstrumpa runt filter?

#1 - 4 maj 2007 19:26
Har för mig att jag läst det. Har fått yngel som kan sugas in i filtret nämligen. Så jag vill bara stämma av så att jag minns rätt. Färg å så spelar ingen roll eller?

Tack
#2 - 4 maj 2007 19:29
Det är bara det att det slammar igen väldigt snabbt eftersom det är så små öppningar på strumpan nästan bättre att sätta fint när där i stället.
#3 - 4 maj 2007 20:46
.. eller norpa flickvännens strumpa som det gått en maska i. Placera sen strumpan så att maskan hamnar framför filterinsuget. Då har du fått dig ett nät som är smidigt att få av och på men som inte är lika tätt som en hel damstrumpa. Eller köp en strumpa som har så litet denital som du kan hitta. Ju högre denital desto tjockare/tätt vävd är strumpan.

En annan fördel jag fann med en (svart) strumpa över hela pumpen var att pumpblocket blev betydligt mindre synlig i karet. Som bonus fungerade strumpan dessutom som ett sorts kort, rörligt och diskret strilrör vilket drog ner vattenhastigheten betydligt. Det kanske inte alltid är eftersträvansvärt men jag har en pump som egentligen är lite för kraftig för mitt kar.
#4 - 5 maj 2007 09:07
vance skrev:
Har för mig att jag läst det. Har fått yngel som kan sugas in i filtret nämligen. Så jag vill bara stämma av så att jag minns rätt. Färg å så spelar ingen roll eller?

Tack
ta annars bort behållaren och kör med öppen filtermatta.... om filtret är konstruerat så att det funkar!

Annons