<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
Hej
Jag undrar: Jag tycker mitt akvarium (112 liter) är lite för litet om du förstår.
Jag vill köpa ett större, hur stort tycker du?
Svara bara på frågan!
Hur mkt kostar ett sånt med alla tillbehör, jag kan köpa ett begagnat.
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Fast jag tycker att både jag och Kjell har svarat på frågan "hur stort". Det är liksom upp till dig och dina förhållanden. Hur mycket plats har du? Vilken inkomst har du? Vilket intresse har du? Som du förstår så är det du som måste bestämma. Grundregeln är dock att ett större akvarium är enklare att sköta. Det går säkert, att som Kjell skrivit, få balans i en liter vatten men jag kan lova att det kräver kunskap, tålamod och karaktär.
På frågan vad det kostar så varierar det förstås med typ av akvarium och affär. Om du ska köpa ett begagnat blir det ännu svårare att säga något. Du får helt enkelt leta reda på denna information själv på nätet eller fråga i affärerna. Det är omöjligt att säga. Priset på ett nästan nytt skiljer sig som du säkert förstår markant mot ett gammalt som kanske behöver restaureras.
/Micke
310L med Corydoras punctatus, C peru sp. "gold", C sterbai, L001, L092, L148, L168, L183(L59?), L260, LDA9, Otocinclus, Svarta fantomtetror.
Två katter (Spookie huskatt och Totte skogkatt).