damm född ur glömskan

#1 - 22 juni 2010 08:22
Jag glömde barnens plask-pool kvar ute i trädgården och där har den nu stått hela vintern-våren-försommaren. Nu har det flyttat in tre stycken grodor i poolen förutom alla skräddare, dykarbaggar och mygglarver.
Jag absolut inte hjärta att ta bort poolen! Ge mig några bra argument för varför poolen ska vara kvar som jag kan lägga fram till maken :D
#2 - 22 juni 2010 08:50
Haha, vad roligt! Ni kan ju inte göra grodorna hemlösa?! Och levande fiskmat direkt på tomten? Kan det bli bättre? Klart det ska va kvar!
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 22 juni 2010 09:02
En groda kan bli en prins:d
#4 - 22 juni 2010 09:04
En groda kan bli en prins:d

Toppen!!! Och jag som har TRE grodor :D Fast jag vet inte om det är rätt argument att lägga fram till maken ;)
#5 - 22 juni 2010 09:07
Haha, vad roligt! Ni kan ju inte göra grodorna hemlösa?! Och levande fiskmat direkt på tomten? Kan det bli bättre? Klart det ska va kvar!

Jag tycker att det är toppen :D men maken har ingen som helst förståelse för att man ska odla mygglarver.
#6 - 22 juni 2010 19:00
Men Barnen tycker ju att det är roligt med grodor och poolen går nog ändå inte att få fräsch och grodor är hotade djur så här ska vi faktiskt göra en naturvårdsinsats och är du snål eller som inte kan köpa en ny pool och barnen har blivit större så de behöver en större pool i alla fall och jag ska håva upp alla larver innan de kläcks och ge till fiskarna och hur var det nu, ville du till i kväll eller??
#7 - 22 juni 2010 19:08
:d:d:d...
#8 - 22 juni 2010 19:55
Grodor ær trevliga men ær paddor på bilden. Æter alla møjliga kusar som bonus oxå.
Att dom ær fridlysta ær ju ett bra argument
#9 - 22 juni 2010 23:16
eriahl skrev:
Grodor ær trevliga men ær paddor på bilden. Æter alla møjliga kusar som bonus oxå.

Att dom ær fridlysta ær ju ett bra argument

Är det verkligen paddor? Tycker de ser ut att ha för smala kroppar och långa ben.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Fil:Common_frog.jpg
#10 - 23 juni 2010 06:48
RÄTTELSE! Det är paddor som har flyttat in :D De tre som jag såg tidigare är ganska små, ca 5 cm, och smala. Nu har jag också sett en stor, 10 cm, och tjock.

Barnen har en ny pool och jag har inte vågat visa vad som flyttat in i den gamla. Paddorna skulle aldrig få vara ifred om barnen visste om dem.
#11 - 23 juni 2010 07:50
Du är en sann djurvän Annika och dessutom en klok mor, tänk om ALLA kunde vara som du:):)
#12 - 23 juni 2010 13:18
Det känns faktiskt exotiskt när grodorna spelar på våren i dammen.
Det borde inte behövas argument för att behålla dom, massor med träskmarker och naturliga lekplatser för dom stackarna byggs bort, så du har gjort en välgärning Annica.
#13 - 2 juli 2010 12:30
Nu är det 1 stor, 2 halvstora och 3 små paddor som plaskar runt i poolen :D Verkar som om de trivs.
#14 - 2 juli 2010 13:07
Visst finns det möjlighet att sig ur poolen om dom vill förresten
#15 - 4 juli 2010 10:47
Kanten på poolen är inte hög och paddorna hoppar lätt i och ur den.

Annons