dåligt utbut i er stad?

#1 - 8 februari 2007 23:10
Vill bara veta hur pass bra fiskutbut ni har i just er stad, o vilken stad ni bor i. personligen tycker jag att utbudet här i linköping, för att använda lite mer ungdomligt språk, sucks big time!
#2 - 8 februari 2007 23:11
Bor i Sthlm och klagar inte på utbudet här, hittar nästan alltid det som man letar efter :)
#3 - 8 februari 2007 23:12
"Min fiskkille" har hittills kunnat tagit hem allt jag bett om, det har varit både olika fiskar, malar och räkor! :) Jag bor i Borlänge, btw...
#4 - 8 februari 2007 23:15
wodoo! Å jag åker helst till Linköping för att handla fisk ;)
#5 - 8 februari 2007 23:44
saltbiff, hehe var köper du då? ^^
#6 - 9 februari 2007 00:21
Woodo..förlåt,stavade ditt namn fel förut :( Det blir mest 4tassar,men de är gaaanska dyra...Annars har jag bara tropic zoo och arken i motala..Mina blåtetror fick jag köpa i stockholm...Ska leta gul vuxen ancistrushanne i kalmar i helgen...Finns inte så stort utbud här har jag märkt...
#7 - 9 februari 2007 00:59
det är lugnt haha :P mjo 4tassar kan få in något skojj ibland.. köpte min l200 där visserligen 700kr men den är en bit över 10 cm iaf! :) dom ska ju stänga igen nu några veckor dock :( men sen ska dom komma tillbaks med större utbud o akvariesektion weej :) oki hoppas du hittar vad du letar efter!!
#8 - 9 februari 2007 07:17
ansistrus gold så pass stor att det syns väl att det är en hane Tomaszoologiska i karlskoga ett hett tips, jag har själv letat efter lite större exemplar pågrund av att jag har 4honor har nu 5 honor och en hane :D
#9 - 9 februari 2007 12:13
Är Göteborgare och här är utbudet fantastiskt
#10 - 9 februari 2007 12:21
_Lena_ skrev:
Är Göteborgare och här är utbudet fantastiskt

Samma här.
Kan inte bli bättre :)
#11 - 9 februari 2007 12:35
Bor mitt emellan Göteborg och Malmö, så jag har en hel del affärer inom räckhåll. Är jag inte nöjd med dessa så finns ju alltid bron. Köpenhamn har flera kul affärer.
#12 - 9 februari 2007 18:19
Bor starx söfer om helsingborg, nöjd med utbudet.
Men så är skåne och halland mitt arbetsområde så det blir en hel del affärer man besöker, dock inte alltid uppskattat av mina förövrigt ointresserade arbetskamrater.
Men allt för att hålla mig nöjd. :)
Och Danmark ligger nära och bra.
#13 - 9 februari 2007 18:31
Dom ända i min stad som e bra är vell stavre zoo å zoo källarn men den ligger dock i vänersborg
#14 - 9 februari 2007 18:40
I Eskilstuna finns bara en bra, Lustgårdens zoo, synd att dom bara har öppet på torsdag kvällar...
#15 - 9 februari 2007 22:41
woodo skrev:
det är lugnt haha :P mjo 4tassar kan få in något skojj ibland.. köpte min l200 där visserligen 700kr men den är en bit över 10 cm iaf! :) dom ska ju stänga igen nu några veckor dock :( men sen ska dom komma tillbaks med större utbud o akvariesektion weej :) oki hoppas du hittar vad du letar efter!!

Vet du när dom stänger?
#16 - 10 februari 2007 21:48
Nitra98 skrev:
"Min fiskkille" har hittills kunnat tagit hem allt jag bett om, det har varit både olika fiskar, malar och räkor! :) Jag bor i Borlänge, btw...

Vilken affär i borlänge handlar du ifrån? Tycker djurmagasinet är ganska ok, silja zoo har inte så mycket fisk tycker jag. Djurmagasinet i falun har dock fräschare akvarieavdelning.

Ontopic: Handlar alltså på djurmagasinet i falun eller borlänge, och tycker dom är ganska bra. Bor mitt ute i ödemarken dock.
#17 - 10 februari 2007 22:02
Raiker skrev:
Vilken affär i borlänge handlar du ifrån? Tycker djurmagasinet är ganska ok, silja zoo har inte så mycket fisk tycker jag. Djurmagasinet i falun har dock fräschare akvarieavdelning.

Ontopic: Handlar alltså på djurmagasinet i falun eller borlänge, och tycker dom är ganska bra. Bor mitt ute i ödemarken dock.

Jag handlar uteslutande på Djurmagazinet, Silja zoo ger jag inte mycket för pg av dåligt bemötande mest... Vart på Djurmagazinet i Falun en gång och fick då hemskt dåligt intryck av fiskavdelningen??? Men de kanske är bättre nu, det var ett bra tag sen jag var dit...

Btw, man ska prata med rätt person på Djurmagazinet i Borlänge för den bästa hjälpen! :)
#18 - 10 februari 2007 23:10
I Arvika är fiskutbudet mycket bra tycker jag, och är det nåt de inte har så är det bara säga till så beställer de hem :)
Tillbehör brukar jag dock köpa på nätet eller begagnat av ekonomiska skäl.
#19 - 11 februari 2007 00:05
Nitra98 skrev:
Jag handlar uteslutande på Djurmagazinet, Silja zoo ger jag inte mycket för pg av dåligt bemötande mest... Vart på Djurmagazinet i Falun en gång och fick då hemskt dåligt intryck av fiskavdelningen??? Men de kanske är bättre nu, det var ett bra tag sen jag var dit...

Btw, man ska prata med rätt person på Djurmagazinet i Borlänge för den bästa hjälpen! :)

håller med. jag var på djurmagazinet i borlänge här om veckan och det var som att komma till paradiset i jfr med djurmagazinet i falun. är trött på att det alltid ligger fisklik i akvarierna där...
#20 - 11 februari 2007 00:53
Nitra98 skrev:

Hmm, tycker falun har varit ganska ok. Är dock mer eller mindre alltid dit samma veckodag när jag är dit, kan hända att dom rensar/gör rent just den dan eller någe liknande.

Och jo, i borlänge måste man prata med rätt person för att få bra/bäst hjälp. Tror visst hans namn börjar på E ;).
#21 - 11 februari 2007 02:02
Bor i Stenungsund, och här finns det inte ens en liten butik. Ute på Tjörn finns det en, men det är bara några få kar. Sen har vi ju Torp eller kungälv, men då kan man lika gärna åka till gbg...

Kort sagt, Stenungsunds akvarieutbud, suger, och är obefintligt.
Jag kräver en fullsorterad och ordentlig akvariebutik, NU.
#22 - 11 februari 2007 08:01
Utbudet här är gott, men kvalite'n växlande. Har ej hittat någon fiskhandlare jag litar riktigt på än när det gäller friska & pigga fiskar från start. Men jag har kommit på vilka man ska prata med och handlar på olika ställen beroende på vad jag ska ha tag i. Växter på ett ställe, vattenmedel på ett annat o.s.v.

Servicen är god överallt iallafall. Alla är mycket tillmötesgående i Västerås :)
#23 - 11 februari 2007 10:23
Raiker skrev:

Och jo, i borlänge måste man prata med rätt person för att få bra/bäst hjälp. Tror visst hans namn börjar på E ;).

Stämer alldeles utmärkt! :D
#24 - 11 februari 2007 12:41
Raiker skrev:

kan bara hålla med nitra! Dom andra ger jag inte mycket för men E är overderlig:) Vill man ha nåt så nog fan kan han ta hem det!

/Hans
#25 - 16 februari 2007 22:53
Sundsvall suger fett, blir en och annan resa till akvarielagret i Bromma.
#26 - 17 februari 2007 08:00
Här i Örebro fins de Rätt mycket av varje ... svs Mycket SKIT

2 butiker jag senast besökt Håller malwi tillsamans med Rötter surt vatten... Totalt likbleka
En av dom tvingar in sina Malar Dubbelvikta i sina akvarium på 50l samt har en artbeskrivning härifrån som säger att dom ska ha minst 600L.

Sen fins det Guldställena som Akvariekällaren. Stor kunskap o Stort utbud. Lurar inte på kunder fiskar o svarar ärligt om han inte vet.

Malawicenter är också ett Guldställe ... Är igentligen en distributör men har öppet 2 dagar i väckan o säljer istortsätt bara Vildfångat Malawi o Tanganika .
Varje besök är en upplevelse.

Ska besöka yttligare en butik idag som är nybygd. Kan skriva en resention senare ..

MVH Martin Ahl
Örebro
#27 - 17 februari 2007 11:44
Vad är det för en som är ny, den i Mberg? Om det är den du ska till kan jag säga att de inte är alltför kunniga där, men de har rätt fina fiskar och kar.
#28 - 17 februari 2007 12:04
battalionP skrev:
kan bara hålla med nitra! Dom andra ger jag inte mycket för men E är overderlig:) Vill man ha nåt så nog fan kan han ta hem det!

/Hans

Och har du märkt att Herr L är snabb att lova en massa, det låter alltid så himla bra, men sen håller han inget av vad han sagt..? :p Nä, jag håller mig till E!
#29 - 17 februari 2007 13:18
Tenkare skrev:
Bor starx söfer om helsingborg, nöjd med utbudet.

Men så är skåne och halland mitt arbetsområde så det blir en hel del affärer man besöker, dock inte alltid uppskattat av mina förövrigt ointresserade arbetskamrater.

Men allt för att hålla mig nöjd. :)

Och Danmark ligger nära och bra.

Du har inte lust att tipsa, bor också utanför Hbg men vet inte riktigt vart jag ska hitta de "bra" affärerna. Har bara hittat typ två som jag är hyffsat nöjd med fast den ena har jag aldrig testat bara tittat i. Men det var ett bra utbud i den. Det var Djurmagasinet (tror det heter så) i Halmstad.
#30 - 17 februari 2007 20:36
Nevinx skrev:
Vad är det för en som är ny, den i Mberg? Om det är den du ska till kan jag säga att de inte är alltför kunniga där, men de har rätt fina fiskar och kar.

Märkte de vid besöket.

Köpte Hongi av han ... komenterade att de va den röda framodlade ... hadde han inte en aning om .

Lika så hans Mari Gold va bleka men slog till på 2st som färgade ut fint i mitt vatten.

Han viste inte säkert vilket Ph dom gick i ens men att det va över 7 ... trodde han.

Jaja gör mina framtida inköp på Malawicenter o Akvariekällaren
ska köpa fler hongi på malawicenter o Golden o socolofi på akvariekällaren.
#31 - 17 februari 2007 20:43
här i skövde är utbudet sådär på fisk.. finns mest bara de vanliga sorterna. fast tibro och mariestad är rätt bra på anorlunda grejer.. fast affärerna tar hem det man frågar efter.. fast corydoras burgessi är ett rent h-vete att få tag på här!
#32 - 18 februari 2007 00:28
Jag handlar ju på BraZoo jag, ibland på akvariekällaren, och är nöjd med båda. Mberg var jag i och tittade lite, men handlade inget och kommer inte göra heller, då jag hellre favoriserar de handlare som vet vad de talar om iallafall......
#33 - 18 februari 2007 08:37
Jo då det har jag märkt! Riktigt bra kundpolicy (stavning??) där....
Har beställt hem lite saker från åleds. gjorde det alldeles efter att vi kom hem från thailand i mitten på december. det har inte kommit än;)

/Hans

Nitra98 skrev:
Och har du märkt att Herr L är snabb att lova en massa, det låter alltid så himla bra, men sen håller han inget av vad han sagt..? :p Nä, jag håller mig till E!
#34 - 18 februari 2007 08:38
Eller vilken L menar du? Le eller La??
jag menar La...

/Hans
#35 - 18 februari 2007 09:47
battalionP skrev:
Eller vilken L menar du? Le eller La??

jag menar La...

/Hans

Jag menar Le, jag är kvar på Djurmagazinet. Är du på Silja zoo när du pratar om La? För tack vare just han så går jag inte dit alls mer, tycker han är en dryg j-vel bara...:p
#36 - 18 februari 2007 10:15
Djuraffärnpåfrösön, tycker jag är ganska nice, väldigt många kar med olika fiskar, och någorlunda kunninga, ibland har dem lite annorlunda fiskar också

Och ja, den heter "Djur Affären på Frösön"

Dem har även en helt makalös "kundservice" skulle köpa sand där, men förstog ganska snart att det skulle bli tungt att ta det på bussen, en av dem som jobbade där insisterade på att skjutsa hem mej och sanden istället.

Vilket var riktigt snällt.
#37 - 18 februari 2007 12:31
yllekanin skrev:
Bor i Stenungsund, och här finns det inte ens en liten butik. Ute på Tjörn finns det en, men det är bara några få kar. Sen har vi ju Torp eller kungälv, men då kan man lika gärna åka till gbg...

Kort sagt, Stenungsunds akvarieutbud, suger, och är obefintligt.

Jag kräver en fullsorterad och ordentlig akvariebutik, NU.

håller med dig. måste åka in till stan varje gång man vill till en bra zoobutik.
jag bor ganska nära zoobutiken här i kållekärr så jag brukar ibland cykla.
vågar inte riktigt köpa någon fisk där eftersom det ligger en sjuk eller död fisk i varje kar..
Minns att det fanns en hyfsad zoobutik på torget i stenungsund, men hon som jobbade där hade inte riktigt råd att betala hyran.
#38 - 18 februari 2007 13:14
Vic skrev:
håller med dig. måste åka in till stan varje gång man vill till en bra zoobutik.

jag bor ganska nära zoobutiken här i kållekärr så jag brukar ibland cykla.

vågar inte riktigt köpa någon fisk där eftersom det ligger en sjuk eller död fisk i varje kar..

Minns att det fanns en hyfsad zoobutik på torget i stenungsund, men hon som jobbade där hade inte riktigt råd att betala hyran.

Zoobutiken i kållekärr har ju flyttat till Wallhamns industriby, det slulle tydligen vara större, men ingen direkt utökning i fiskbeståndet vad jag sett, duger till akuta inköp.

Zoopbutiken vi hade här har ju haft några ägare. I sissta vändan glömde de totalt bort vad kundrelationer är, no offence men "vad gör du här" stilen ger ingen köplust.

På torp i Uddevalla har de ju en helt okey zoobutik, ett bra utbud och alltid hjälpsamma, dock kan vissa visa tendenser till oerhörd brist på kunskap, främst typ hästtjejjerna;) som jobbar där (verkar det som).

I Kungälv finns det ju en mindre butik, skittrevlig personal och har alltid inne ett basutbud med basic fiskar. Detta är en relativt billig butik anser jag, men det är klart allt varierar ju. På växtfronten är det ganska tomt, men det kanske går i perioder.

På plantagen i tagene har de öppnat en zooavdelning, har inte utforskat den så värst men den verkar helt okey. Sisst fick jag så bra rabatter att jag gärna kommer tillbaks, kanske skall ta en vända dit idag tillochmed:)

Om någon vill berätta lite om utbudet i centralare delarna av gbg och så så fortsätt gärna:D
#39 - 18 februari 2007 15:47
Nevinx skrev:
Jag handlar ju på BraZoo jag, ibland på akvariekällaren, och är nöjd med båda. Mberg var jag i och tittade lite, men handlade inget och kommer inte göra heller, då jag hellre favoriserar de handlare som vet vad de talar om iallafall......

När va du på Bra Zoo senast?

Kolla derar discus med stora sår som gömmer sig bakom igenslammade pumpar.
Eller deras Plecos som ligger dubbelvikta i sina akvarium.
Eller Malarna som knapt orkar röra sig pga sjukdom osv som ligger i 70L akvarium när artberskrivningen som dom fått härifrån visar att dom ska ha minst 600L

Att dom sen säger att mangrowe rötter kommer från ökenstepperna i afrika tar iofs priset

Martin Ahl
Örebro
#40 - 18 februari 2007 16:52
OJ det där med rötterna har jag aldrig hört... Ska fråga nästa gång jag träffar Stefan :D

Hmm, jag har aldrig sett att det är så pass illa där, men ska hålla lite kolla då, kanske handlar lite mer på källaren.... Har hittat en grossist genom en kompis som säljer hit till Örebro, och ska prova att handla därifrån någon gång.
#41 - 18 februari 2007 17:12
Nitra98 skrev:
Jag menar Le, jag är kvar på Djurmagazinet. Är du på Silja zoo när du pratar om La? För tack vare just han så går jag inte dit alls mer, tycker han är en dryg j-vel bara...:p

haha ja jag är på silja och yrar nu;)
Har faktiskt inte märkt det på Le, har å andra sidan inte haft så mycket med honom att göra så...

en som däremot håller vad han lovar är allas våran E:)

/Hans
#42 - 21 februari 2007 09:27
Bor i Nol , 2,5 mil norr om göteborg och har precis upptäckt Nols Ciklidhobby. Trodde i min enfald att det var just hobby verksamhet, men jösses vilket utbud, plus att jag nog aldrig varit i en zoobutik med så välskötta akvarium någon gång. Varje akvarium kändes som om det skulle kunna stå hemma hos vilken akvarieentusiast som helst, inredda med kärlek om man så vill säga, plus att priderna verkar väldigt bra o konkurrenskraftiga, plus bra service, dessutom söndagsöppet.
Kan varmt rekommedendera dom, till skillnad mot Ale zoo på ale torg i Nödinge, proppfullt med fiskar i små akvarier, med lika mycket alger i som fisk.
När jag förr bodde i Göteborg, så var Herkules zoo standard för mina akvarieinköp, köpte även mitt nya akvarium där.

/hedde
#43 - 21 februari 2007 15:54
woodo skrev:
Vill bara veta hur pass bra fiskutbut ni har i just er stad, o vilken stad ni bor i. personligen tycker jag att utbudet här i linköping, för att använda lite mer ungdomligt språk, sucks big time!

Jag bor 2 mil utanför gbg, mot borås. Så jag har rätt nära till en väldans massa butiker, så utbudet för mig är riktigt bra. Du kanske får ta å flytta till gbg?:p

Annons