Dåligt med växter i butiker

#1 - 18 juli 2007 19:14
Tycker att det är väldigt dåligt utbud av akvarieväxter i de butiker som ligger i närheten där jag bor (mellan Uppsala & Västerås). Har dock inte hållit på med akvarium så länge, har väl inte hittat några riktiga guldkorn ännu;)

Har någon erfarenhet av bra butiker med många typer av akvarieväxter i och runt mälardalen.

Är naturligtvis intresserade av butiker med många och fina fiskar också:)

/lmo
#2 - 18 juli 2007 19:18
Vet inte om det finns nån speciell som har växter,men kolla med royal i v-ås.Sen som jag sa till nånannan så finns det massor på auktion,brukar finnas mycket fint och ovanligt.
#3 - 18 juli 2007 19:22
Tack för ditt snabba svar.

Var där får en vecka sen, var väldigt dåligt med både växter och fiskar, han skyllde på semestertider;) det kommer väl igång framåt hösten igen.

/lmo
#4 - 18 juli 2007 19:24
Ja men det är så,väldigt lungt o dåligt med fisk under sem.Det är då man ska odla som mest o får fram massor av fisk hehe
Bilagor:
#5 - 27 juli 2007 06:34
För växter kan jag rekommendera : www.plantswap.se
Det är en sajt för att byta,sälja eller köpa växter, och där brukar det finnas lite av varje
#6 - 27 juli 2007 18:44
Jag får be lite om ursäkt här när jag klagade lite på royal zoo, jag hade förväxlat affären med en annan i västerås behöver inte nämna något namn. Idag hittade jag royal zoo för första gången vilken fin affär, killen blev nästan lite generad när jag berömde de.

Rent o snyggt, väldigt fint utbud på ciklider och malar, inga döda fiskar i akvarierna någonstans alla fiskar såg pigga och fräsha ut.

Nu kanske ni tror att jag fått anställning hos de, men jag är bara glad över att ha hittat en ny favorit affär;)

Annons