Jag tycker eheim har en väldigt dålig kvalité på sina sugkoppar mitt tips är FLUVAL, deras är suveräna och håller lääänge och finns i flera modeller som också passar till eheims grejer!!fremar skrev:Köpte en Eheim Professional doppvärmare 28/11 och redan nu är sugpropparna kassa och fäster inte ordentligt i glaset. Märkte det idag när jag hade av täckkåpan så lossnade doppvärmaren. Hade upp fästet och rengjorde sugpropparna som hade någon vit beläggning på sig. Såg att de liksom hade böjts uppåt runt ytterkanten, så att den inte tar mot glaset längre utan bara mitt på sugproppen. Trodde att Eheim skulle vara bra grejer? Borde väl få nya sugproppar på garantin antar jag väl.
Jens A. skrev:Ta bort propparna, silikonera fast hållaren i en algmagnet. Sedan kan du ha algmagneten som hållare istället för de där j-a propparna. ;)
Azur skrev:Magnetfästen är verkligen otroligt mycket bättre än sugproppar, fattar inte varför bara vissa pumpar säljs med magnetfästen. Fast det är väl för att de höjer priset några kronor, förstås.