Dålig fjärilsciklid

#1 - 15 november 2006 20:47
[FONT=Arial]Har en hanne som skiftat till en svartare ton och han har fått vita prickar på huvudet. Någon som råkat ut för liknande eller har ett svar? Har en hona som är opåverkad.

Tack på förhand[/FONT]
#2 - 24 november 2006 00:50
havre skrev:
[FONT=Arial]Har en hanne som skiftat till en svartare ton och han har fått vita prickar på huvudet. Någon som råkat ut för liknande eller har ett svar? Har en hona som är opåverkad.[/FONT]

[FONT=Arial]Tack på förhand[/FONT]

Påminner om min fjäril men när man granskade prickarna noga såg det mer ut som hål, Kanske kan vara "hål i huvudet sjuka" alltså. Finns i beskrivninhgen här på zoopet och anaerob antibiotika typ flagyl tror jag behandlingen innebär.
#3 - 23 december 2006 09:15
havre skrev:
[FONT=Arial]Har en hanne som skiftat till en svartare ton och han har fått vita prickar på huvudet. Någon som råkat ut för liknande eller har ett svar? Har en hona som är opåverkad.[/FONT]

[FONT=Arial]Tack på förhand[/FONT]

Jag har haft två fjärilar som dog med samma symptom! Har du fler fjärilar? I så fall tycker jag att du ska ta ut den sjuka fisken och observera/behandla den separat. Den sjukdomen jag hade drabbade bara fjärilarna som dog med ca 1 ½ vecka efter varandra. Hanen dog i förrgår. :(
Nu har jag en ensam hona kvar som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med :confused:

ska jag köpa en hane till henne eller ska jag vänta och se hur hon tar sig?
Jag tror att sjukdomen berodde på stress.. jag har två stora mosaiktrådfiskar som jagar de andra. dessa fiskar ska jag försöka göra mig av med (ge eller byta bort i fiskaffären! inte spola ner) sedan ska jag köpa fler fjärilar och hoppas att mina nya älsklingar fortplantar sig! :D
#4 - 24 december 2006 01:47
Vänta lite och se om hon har tagit sig och om hon mår bättre, därefter kan du köpa en till fjäril.

Annons