Dålig bakteriekultur?

#1 - 24 mars 2006 14:23
Jag köpte häromdan en flaska Denitrol (brukar tillsätta bakteriekultur när jag rengjort filtret) och i går när jag skulle tillsätta den såg jag att det var nåt svart flytandes i flaskan.

Vad kan det vara? Är detta normalt eller har bakteriekulturen blivit dålig? Det är lång tid kvar till bäst före-datumet... Men vågar jag använda den?
#2 - 25 mars 2006 14:55
[QUOTE=batski]Jag köpte häromdan en flaska Denitrol (brukar tillsätta bakteriekultur när jag rengjort filtret) och i går när jag skulle tillsätta den såg jag att det var nåt svart flytandes i flaskan.

Vad kan det vara? Är detta normalt eller har bakteriekulturen blivit dålig? Det är lång tid kvar till bäst före-datumet... Men vågar jag använda den?[/QUOTE]
Tycker du ska höra av dig till tillverkaren och fråga dom, det gör jag alltid med produkter som det verkar vara fel på. Använd den inte, tänkt om den är dålig. Kanske kan du få en ny av tillverkaren om du hör av dig.
#3 - 25 mars 2006 16:16
Jag har aldrig haft något svart i min Denitrol, är inne på min andra flaska nu. Jag skulle inte våga använda den...
#4 - 25 mars 2006 20:43
Tack för era svar! Jag ska skriva till JBL.
#5 - 25 mars 2006 20:50
kan jj alltid slå en signal till affärn du handlade från
#6 - 25 mars 2006 21:11
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Jag är inne på sjuttiåttonde flaska med Denitrol och har aldrig upptäckt nåt knepigt... Om det hade varit ombytta roller och jag hade fått det svarta i min flaska hade jag förmodligen hällt upp det i ett glas för at kunna undersöka närmare vad det kan vara. Så nyfiken är jag. Förmodligen hade jag gått tillbaka till återförsäljaren med produkten.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid][/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid](Du måste ju berätta vad det var för nånting sen när du vet...)[/COLOR][/FONT]
#7 - 25 mars 2006 21:30
[QUOTE=Raven]kan jj alltid slå en signal till affärn du handlade från[/QUOTE]

Har gjort det. Hon sa att det inte kan vara något farligt och att jag ska skaka flaskan lite hårdare! Så nu ska jag maila JBL och skulle det visa sig att det är något fel med den så ska jag tillbaka dit och klaga!

Ja, jag ska rapportera när jag fått svaret.
#8 - 25 mars 2006 21:38
[quote=batski]Har gjort det. Hon sa att det inte kan vara något farligt och att jag ska skaka flaskan lite hårdare! Så nu ska jag maila JBL och skulle det visa sig att det är något fel med den så ska jag tillbaka dit och klaga!
Ja, jag ska rapportera när jag fått svaret.[/quote]

Tur att du var envis och inte litade på affären! Vem vet vad det kan vara för någon förorening i flaskan!
#9 - 25 mars 2006 21:43
[quote=Birgitta W]Tur att du var envis och inte litade på affären! Vem vet vad det kan vara för någon förorening i flaskan![/quote]

om inte annat finns de svavel i ;)
Kjell Fohrman
Administrator
#10 - 25 mars 2006 22:38
[quote=batski]Har gjort det. Hon sa att det inte kan vara något farligt och att jag ska skaka flaskan lite hårdare! Så nu ska jag maila JBL och skulle det visa sig att det är något fel med den så ska jag tillbaka dit och klaga!

Ja, jag ska rapportera när jag fått svaret.[/quote]

Har inte använt just detta märke men en del andra och det finns rätt ofta flagor (färgen kan variera) i bakteriekulturer. Jag bara skakar om rejält (skall man oavsett ändå alltid göra) så att det löser sig och så använder jag det och det har aldrig varit några problem.
Jag hade inte varit det minsta orolig.

Annons