Hej!
Jag var igår i göteborg som några av er kanske har lagt märke till.
Och då bytte jag mig till några ancistrus. Nu är det så att 3 dog på vägen( var yngel) och den sista lite större är inte pigg idag på morgonen.(ligger på rygg och rör sig knappt.)
Nu undrar jag lite vad för fel jag gjorde.
Jag fick ancistrusen i en hink, rätt stor. 3 var yngel och 1 var lite större.
Jag hade dess utom köpt apistogramma, tetror och scalare och alla dess överlevde och utan problem.(inte i den hinken självklart) varje för sig, tetrorna i en påse, apistogramman i en och scalarna i en annan hink.
Ancistrusen kanske var i hinken i ca 5 timmar, jag la i en syretablett efter hälften av tiden. Sen när jag kom hem hittade jag 3 av yngla döda. Jag tänkte de är ju känsliga för nitrit så det kanske blev för mycket där i. Plus att jag var trött så jag tänkte kanske inte efter så mycket som jag borde.:(
Dumt kanske men gjort i alla fall..(1 timme ungefär)
Så jag koppade in förskikigt in ancistrusen med resten av fiskar, som hade klarat resan utan några problem.
Och det verkade gå bra men nu på morgonen hittade jag henne på rygg och hon andas men rör knappt på sig.
Så jag la henne i ett litet 11liters akvarium med hälften vatten ifrån det stora akvariumet och hälften nytt. Plus salt.
Vad hände? Gjorde jag något fel? Vad ska jag göra?
//Linda
tillägg jag mätte självklart nu vattnet i det stora akvariumet och det hade inte nitrit i sig..