Vad gäller Dalas kvalite så hoppas jag att dom ryckt upp sig. Mitt 253 liters med svarta lister hade vissa missar. För det första så slarvades det bort, så det tog lite tid innan jag fick det (om det var Dala eller transportfirman vet jag inte). Sedan så var det silikonsmetningar på bottenglaset som man visserligen inte ser när gruset är i, men det ser inte så kul ut när man hämtar det. Dom svarta profilerna är inte svarta i hörnen, där dom är sågade och passformen är inte riktigt 100%, men en svart tuschpenna löste det. Jag fick även silikonsläpp längst ut där silikonet är tunnast/slutar, vilket jag fick höra att det bara var att skära bort. Fogarna såg efter ett par dagar med vatten i ut som om det var mögel på dom, men det försvann efter ett tag (kanske har med CO2 att göra?). Pratade med han som jag köpte det av och skulle få reklamera det eller byta ut det mot ett Ocean istället, men då skulle jag inte få svarta lister om jag inte väntade igen och det hade jag ingen lust med... Nu är karet strax över året och jag är faktiskt nöjd med det. Det är skitsnyggt, men jag tror inte att jag köper ett Dala igen.. :rolleyes: