Det är tiden MED fiskar man räknar, för det är först då bakteriebildningen kommer igång i akvariet.... så om du haft fiskarna i en vecka nu, så vänta MINST två veckor innan du släpper i några fiskar till, så går det nog bra!
Det ska bli intressant att se hur det går med dina otocinclusar, menar inget illa men det är som sagt väldigt känsliga fiskar och de lämpar sig inte som nybörjarfiskar. De flesta är vad jag vet viltfångade och därför väldigt stressade när de kommer till butiken och hem till folk. Eftersom akvariet inte har tillräckligt med alger för dem att äta måste de genast få algtabletter som stödmatning.. Men ofta har de inte fått in beteendet att äta från tabletter, varför de sakta svälter ihjäl. Så var noga med att du ser att de äter på tabletten du lägger i!
Lycka till!
Ah vad bra, då vet jag absolut hur jag ska göra. Känner mig faktiskt inte ett dugg stressad. Ottisarna är roliga nog! :)
Jo jag har läst så mycket jag kunnat om dem och sett till att de matats med algtabletter, ärtor och broccoli. De var självklart lite skeptiska till det först men det tog inte lång tid innan de satt och åt på broccolin och ärtorna. Så deras aptit verkar utmärkt och jag ser till att de får det de behöver, deras magar ser tjocka ut precis som jag förstått att de ska se ut och de verkar livliga och trivas. Sedan tar jag upp resterna när det börjar bli lite väl gammalt, vill ju inte att det ska bildas nitrit.
Jag lovar att hålla er uppdaterade hur det går med dem. :)
Här är en bild på en av dem:
http://a130.ac-images.myspacecdn.com/images01/47/l_65ca51a2f4baadb51a47d01409927101.jpg