Daggmaskar

#1 - 11 juni 2008 11:10
Funderar på att ge mina fiskar daggmask då detta är både billigt och lätt att få tag på, ngn som har erfarenhet av detta. De fiskar jag har är fjärilciklider, palettciklider, pansarmalar, och algätare. Jag har även några kardinaltetror.
#2 - 11 juni 2008 16:07
gusten86 skrev:
Funderar på att ge mina fiskar daggmask då detta är både billigt och lätt att få tag på, ngn som har erfarenhet av detta. De fiskar jag har är fjärilciklider, palettciklider, pansarmalar, och algätare. Jag har även några kardinaltetror.

Det ger jag mina fiskar!
Inga problem hos mig i alla fall,va noga med
att skölja bort jorden bara.
#3 - 11 juni 2008 17:05
gusten86 skrev:
Var
noga med att dem äter dem direkt annars så gräver dem ner sig direkt och dör sen föruttnar dem det lär du märka för det doftar underbart;)
#4 - 11 juni 2008 18:05
Var

noga med att dem äter dem direkt annars så gräver dem ner sig direkt och dör sen föruttnar dem det lär du märka för det doftar underbart;)

Ett tips till de som matar med hela daggmaskar för att undvika att de gräver ned sig: klipp av framänden på dem. Då kan de inte gräva.
#5 - 11 juni 2008 18:13
Azur skrev:
Ett tips till de som matar med hela daggmaskar för att undvika att de gräver ned sig: klipp av framänden på dem. Då kan de inte gräva.

Låter som onödigt lidande :S Hehe, fast det var la inte så snält när jag matade mask till mina kräftor... :(
#6 - 11 juni 2008 20:16
Inte bara fiskar gillar daggmask...
Jodå, masken gick ner till slut.
#7 - 12 juni 2008 08:21
patriksg skrev:
Låter som onödigt lidande :S Hehe, fast det var la inte så snält när jag matade mask till mina kräftor... :(

Daggmaskar har ingen hjärna så jag tror inte dom kan känna något lidande...

Kul bild med grodan.:D
#8 - 12 juni 2008 13:19
Inte bara fiskar gillar daggmask...

Jodå, masken gick ner till slut.

[:-92] så söööt!
#9 - 12 juni 2008 17:50
Azur skrev:

Inte för att jag matar mina fiskar med daggmask men det dök upp en klurig fråga, vad är fram och bak på en daggmask? Kan man se det på något annat sätt än när dom rör sig framåt?
#10 - 12 juni 2008 18:09
Gördeln sitter väl på främre delen av masken.
#11 - 16 juni 2008 23:03
Det är bar och titta vilket håll de börjar att kräla åt. Det är huvud ändan som ligger först i färd riktningen

Annons