Dagens kap?! :)

#1 - 3 mars 2006 15:43
Gött! Då ska man äntligen börja med CO2! Köpte denna fyllda 6kg tub för 625kr. :D
Ikväll ska jag klicka iväg en order till aquaristic.net, så nästa vecka kanske man kan börja köra med CO2!
#2 - 3 mars 2006 15:57
625 kr va ett bra pris! E de me borttaget stigarrör?

Jag fick min 6 kg tub, påfylld och klar, för 400 kr... Stigarröret är kvar men det funkar precis lika bra!
Inte nog med det... Jag fick en dyrare regulator för samma pris som aquaristics billigaste variant! En papillon för egentligen 800 kr fick jag alltså för 400 kr! Alltså beställ från aquaristic!

http://photobucket.com/albums/c327/cryptomarko/?action=view&current=DSCN2158.jpg

http://photobucket.com/albums/c327/cryptomarko/?action=view&current=DSCN2160.jpg
#3 - 3 mars 2006 16:13
Jepp, de har pillat bort stigarröret.

Hur betalade du när du beställde från aquaristic? Känns lite "läskigt" att betala två papp, i förskott, till ett företag i Tyskland...
#4 - 3 mars 2006 16:20
Det tyckte jag med men efter att ha sett så många skriva om hur bra dom var så försvann den känslan... Jag körde förskottsbetalning o satte in pengarna på deras konto efter att ha fått vänta ett tag på total kostnad inkl frakt o sånt. Jag fick ett litet mejl av dom efter 2-3 dagar, satte in pengarna och väntade och sakerna kom efter 1,5 vecka. Mycket nöjd över allt...
#5 - 3 mars 2006 17:03
[QUOTE=Perrx]Gött! Då ska man äntligen börja med CO2! Köpte denna fyllda 6kg tub för 625kr. :D
Ikväll ska jag klicka iväg en order till aquaristic.net, så nästa vecka kanske man kan börja köra med CO2![/QUOTE]

borens eller?
(isf. har dom gått ner 25:- sedan jag köpte *mummel*)
#6 - 3 mars 2006 17:30
Jag köpte den hos Kidde i VF. Dom kunde dock inte fylla flaskan när den va slut utan dom skickar den vidare. Kan Borens fylla direkt?
#7 - 3 mars 2006 19:17
[QUOTE=Perrx]Jag köpte den hos Kidde i VF. Dom kunde dock inte fylla flaskan när den va slut utan dom skickar den vidare. Kan Borens fylla direkt?[/QUOTE]

mja.. dom har en egen depå tror jag.. jag lämnade in den en dag och hämtade den dagen efter. dom rigde tom. till killen som hade min flaska och sa till han att kunden var här nu och ville ha sin flaska som dom lovat ;)
#8 - 3 mars 2006 21:32
Va?!?
Jag ringde till Boréns och kollde pris på en 6kg tub som var provtryck, borttager stigarör, allstå färdig att använda.
Då kostade det omkring 850kr?!?!
#9 - 3 mars 2006 23:38
Vad är detta och vad är det bra till?

Säkerligen en dum fråga - men jag kom på idag att jag ska bli akvarieägare än en gång och denna vill jag nog ta reda på MYCKET mer innan jag startar upp...

Är detta ett "måste" att ha?
#10 - 3 mars 2006 23:44
Måste och måste... :)
Först började jag att göda med pmdd, jag såg hur fina växterna blev. Sen köpte jag bättre lysrör för växterna och såg hur mycket tätare dom blev. Så nu är nästa steg att köpa koldioxid för att göda växerna annu mer. Det är nästan roligare att odla växter än fiskar i akvariet, tycker jag.

Den är absolut inget man måste ha, men en dag kanske du oxå sitter där med pmdd och CO2. :)
#11 - 4 mars 2006 00:10
Sakta i backarna nu Perrx! :D

Tala som om jag är ett mycket litet barn och inte förstår alls...
(Vilket i och för sig är sant i den här undervattensvärlden *S*)

PPMD :confused:

CO2 fattade jag typ vad det var - men inte alls varför det ska vara så bra?!

Roligare att odla växter? Jisses, alla mina bara dör - vare sig det är i vatten eller på land... Därför jag verkligen VILL LÄRA mig mer innan jag startar mitt denna gång...

Väldigt irriterande förresten, jag satt och skrev ett jäääättelångt ämne där jag bad er om hjälp, och sedan var jag utloggad och får skriva om allt igen.
Gaaaah, ge mig tålamod! :p

Annons