Dagens i-landsproblem COMHEM

#1 - 21 februari 2008 08:03
Jag blir så trött.
Att man går på det om och om igen. Man skall hålla sig borta från Comhem och telia, för de leverarar aldrig vad de lovat och har ingen support eller service...

Senaste episoden är med comhem:
Har bredband, telefon + tv från dem.
Problem:
Får bara halva hastigheten på bredbandet. Samt att det hänger sig då och då. Måste starta om modemet, vilket är en dålig deal då jag har servrar uppe, som går då jag inte är hemma... De ligger nere under denna tiden.
Tv:n flimmrar konstigt, och bilden försvinner helt ibland.
Telefonen. Kass kvalitet på ljudet, samt att det inte går att ringa in / ut när modemet hänger sig. Något som tar tid att upptäcka. Tur att man har mobil.

lösning från comhem.
Testa bredbandsuppkopplingen på tptest. En skittjänst som aldrig fungerat särkskilt bra. Ger mig fel siffor. Men dessa vill ha ha ändå! 3 tester utspridda på dagen!
"Vi vet att modemet hänger sig ibland" säger comhem. Är det en lösning? Ursäkt?
De kan komma och kolla på problemen, fick jag lovat efter 10-15 samtal. Men var beredd på att DU! kommer behöva betala felsökningsavgiften om problem ligger på DIN sida. (Bra att de upplyser om det i alla fall)
Nu är jag i sista fasen efter 5-6 timmars telefontid med dem. En tekniker ska komma hem. Under kontorstid samt att den kan komma när som helst under ett tretimmars spann. Måste alltså ta ledigt från jobbet / allt jobba hemifrån (vilket jag inte kan göra när bredbandet är dött). Om jag ska följa alla böcker så blir det runt 750:- förlust för mig på 3 timmar, bara för att comhem inte kan erbjuda en bra service. Deras ursäkt för detta. "När man beställer en sotare så vill denna också komma inom ett tretimmarsspann". Ja. Vad säger man. Vilken logic. Tror inte sotaren har support och garanti på skorstenen...

Blir så irriterad att man ska behöva lägga ner tid och energi på sådan här skit! Det ska bara fungera.

Usch. Synd att man har 3 hål i väggen, och att comhem är billiga. Ska bli skönt att komma bort från dem tids nog.

Så. Nu fick jag skrivit av mig :) Det var skönt!

Mvh

Stefan
#2 - 21 februari 2008 10:23
Känner igen mig. Inte i com hem, men väl i andra bredbandsoperatörer. Hade bredband tidigt och när priserna gick upp hela tiden så var ursäkten "Sverige ligger väldigt bra till jämfört med övriga norderns priser på bredband"

Jo men då är det väl bra att vi försöker göra gemsam sak med dem och höjer priserna vi också då. Det skulle ju faktiskt inte att gå att vara billiga på något.
#3 - 21 februari 2008 10:28
Förstår dig till 100%.

Har tyvärr comhem i lägenheten jag med. Största problemet jag haft med dom är att helt plötsligt kan internet sluta funka. Ringer upp dom och då säger dom att "Tyvärr har det blivit ett fel och du kommer inte ha internet under dagen". Visst sånt händer tänker man då. Men inte när det slutar med att internet är borta i några dagar!!

Hänt vid ett flertal tillfällen. Så till er som inte har comhem, ni vet inte hur bra ni har det ;)
#4 - 21 februari 2008 10:41
Har haft comhem så jag känner igen problemen. Inte kul alls...

Sakta men säkert har jag bytt leverantörer och nu funkar allt bättre och bättre:)
#5 - 21 februari 2008 10:43
Jag måste säga att jag inte haft några problem alls sen jag skaffade ComHem.
Har endast haft ett avbrott här för någon dag sedan och om jag förstod rätt var det inte comhems fel utan någon annan som var och mekade i gatan/huset/stationen.

Hade tidigare ADSL via Glocalnet och då hade jag PROBLEM, visade sig efter 15 månaders felsäkning att det låg i några ledningar som inte dom ville ta ansvar för att fixa. Min enda lösning var att byta till comhem eftersom dessa ledningar hade gett mig problem med alla ADSL leverantörer.
#6 - 21 februari 2008 14:02
i vårt förra hus hade vi bredbandsbolaget, de va inga problem men de gick inte att få tag på dom. skitkass servic. nu har vi telia. e ett helsike i början men sen funkar de
#7 - 21 februari 2008 14:14
heeke skrev:
Jag måste säga att jag inte haft några problem alls sen jag skaffade ComHem.

Har endast haft ett avbrott här för någon dag sedan och om jag förstod rätt var det inte comhems fel utan någon annan som var och mekade i gatan/huset/stationen.



Hade tidigare ADSL via Glocalnet och då hade jag PROBLEM, visade sig efter 15 månaders felsäkning att det låg i några ledningar som inte dom ville ta ansvar för att fixa. Min enda lösning var att byta till comhem eftersom dessa ledningar hade gett mig problem med alla ADSL leverantörer.


Har inte heller haft problem med ComHem hittills iaf. Verkar som att problem med operatörerna är högst individuellt...
"Ärvde" Glocalnet först efter att min sambo flyttade ut och där hade jag bara problemet med att det var så dyrt! Betalade 299kr/månaden för 0,5 mb
#8 - 21 februari 2008 14:48
hmmmm

Visst suger internetleverantörerna! De ber bara om ursäkt hela tiden som om det inte var något speciellt. Aldrig " det fixar vi!" "det löser vi!" eller några kompensationer........ detta gäller även mobiltelefonabonemangföretag.
#9 - 21 februari 2008 15:57
Tror att det inte spelar någon roll vilken operatör man har.

För var det "lag på" att alla skulle ha fungerande telefon och statliga Televerket skulle fixa det utan kommersiell hänsyn. Idag så har vi infört marknadsekonomi även i den basservice som vi är vana vid att ta för givet.

Så nu gäller "rätt kvalite" och lönsamhetsprinciper. Och det är inte lönsamt att ge bra service till de kunder som har problem.

Detta är delvis kundernas eget fel för vi är ju inte lojala kunder längre. Varför lägga ner en massa pengar på att fixa felet när kunden redan har blivit sur och troligtvis ändå kommer att nappa på första bästa lockerbjudande från konkurrenten ?
#10 - 21 februari 2008 16:18
Får säga att BBB (Bredbandsbolaget) ändå har varit ganska bra i jämförelse med Telia och Glocalnet, som jag hade förut. Men då har jag en lina utan modem ut till nätet också. 100/10 är guld! :p
#11 - 21 februari 2008 16:55
"Hej och välkommen till Felia, vad kan vi ställa till med?"

Telia är inte mina favoriter. Glocalnet finns bara inte... (skulle aldrig kunna stödja några som har så fantastiskt dåliga reklamer...)
Och ComHem har jag redan, med besvär några gånger om året, av olika anledning, när hela nätet bara totalslocknar i allt mellan en halvtimme och en halv vecka...
Men det är det som i förhållande till vad det kostar, är minst dåligt.
#12 - 21 februari 2008 17:38
Trollsvans skrev:
"Hej och välkommen till Felia, vad kan vi ställa till med?"



Telia är inte mina favoriter. Glocalnet finns bara inte... (skulle aldrig kunna stödja några som har så fantastiskt dåliga reklamer...)


Ja, det de säger i reklamfilmerna är ju inte att deras priser är låga, utan att de själva är låga :rolleyes:
#13 - 21 februari 2008 17:59
bbb e bra men har dålig servic. vill man ha tag i dom få rman ängna en vecka i telefon
#14 - 21 februari 2008 19:33
Jo. det är väl så. alla är lika illa....

Comhem är störst, och får mest skit bara därför.

Snart ska de ju börja leverera hd-tv också. Hört att det skall vara katastrofalt buggigt...! Någon som har beta-testat det?
#15 - 21 februari 2008 22:08
Frågan är om det har någon betydelse vilken lev man har, det mest kritiska sköter ju skanova (telia), det är ju bara de som har tillgång till basstationerna och jag som konsument får inte ha kontakt med dem, jag blev bortkopplad sju veckor, inget inet eller telefon, det berodde på att man (skanova) kopplat ur mig från basstationen av misstag, sedan skulle de koppla in mig igen (två veckor senare), alla ärenden läggs på tur oavsett vem som gjort fel, då var platserna i basstationen slut, då fick jag vänta 5 veckor på att man (Skanova) skulle bygga ut basstationen, frågan är om bredbandsbolaget kunde göra något åt det, inte fysiskt i alla fall, men de stod upp miserabelt för min "rätt" mot skanova som klantat till det, sedan är det som man skriver, man bli hotad när man felanmäler, "om det är ditt fel bla bla", när de kom och kollade problemet rodnade de minst sagt när de konstaterade att någon dragit ur sladden











Annons